Jeep.Org.PL
Forum użytkowników marki Jeep

Grand Cherokee WJ - [WJ 4.7]Błąd P0157 - która to sonda?

Szorsz - 2010-06-18, 10:28
Temat postu: [WJ 4.7]Błąd P0157 - która to sonda?
Witam,
jeep WG 4.7
błąd P0157 O2 - Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)
wiem, że to sonda lambda, ale która to z tych czterech?

mendelmax - 2010-06-18, 10:31

Na pewno postkatalityczna, ale ni cholery nie pamiętam który bank jest lewy a który prawy. Wydaje mi się, że prawy był 1, ale niech to ktoś potwierdzi.
agmar - 2010-06-18, 10:37

14GT, a gdybyś tak odłączył jedną sondę to wywali ci błąd i będziesz wiedział czy 1 czy 2 i po której stronie :git:
Szorsz - 2010-06-18, 10:53

ok. a tak na skróty to wie ktoś?
stopiw - 2010-06-18, 11:19

14GT, kolega agmar, właśnie drogę na skróty podał bo normalnie pod kompa trza podpinac tylko za każdym razem odpinaj aku zeby błedy skasować w tedy dojdziesz która padła
Szorsz - 2010-06-18, 11:28

to chyba muszę do jutra czekać bo nie mam jeepa pod ręką
Baton1103 - 2010-06-18, 11:35

a kod błędu nie odpowiada czasem sondzie ko każdej inny??
Szorsz - 2010-06-18, 11:37

no właśnie miałem nadzieję, że po kodzie można dojść, która to jest
Baton1103 - 2010-06-18, 11:38

P0157 (M)


O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)


Oxygen sensor input voltage maintained below normal operating range.

[ Dodano: 2010-06-18, 11:43 ]
P0157,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie"

Szorsz - 2010-06-18, 11:43

14GT napisał/a:
błąd P0157 O2 - Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)
wiem, że to sonda lambda, ale która to z tych czterech?

to wiem :thumbup:

Baton1103 - 2010-06-18, 11:45

czyli wynika z opisu że ten drugi czujnik jak idziesz po układzie od silnika.
Szorsz - 2010-06-18, 11:48

to będzie przed kat czy za? prawa czy lewa?
Baton1103 - 2010-06-18, 11:52

14GT, a przypomnij mi ile ich jest?
ale chyba ta za katem

Szorsz - 2010-06-18, 11:59

Baton1103 napisał/a:
a przypomnij mi ile ich jest?

są 4

Baton1103 - 2010-06-18, 12:03

14GT, teraz nie pamiętam jak o było czy pojedynczo się liczyło czy parami
spróbuj 2 w kolejności jak nic nie da trzeba sprawdzić parami
P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0131,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0132,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie"
P0133,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/"
P0134,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności"
P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
P0136,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0137,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - niskie napięcie"
P0138,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
P0139,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja"
P0140,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywności"
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
P0142,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka"
P0143,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - niskie napięcie"
P0144,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - wysokie napięcie"
P0145,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - powolna reakcja"
P0146,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) - brak aktywności"
P0147,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 3) - usterka"
P0150,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"
P0151,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - niskie napięcie"
P0152,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - wysokie napięcie"
P0153,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - powolna reakcja"
P0154,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - brak aktywności"
P0155,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) - usterka"
P0156,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka"
P0157,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie"
P0158,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - wysokie napięcie"
P0159,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - powolna reakcja"
P0160,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - brak aktywności"
P0161,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 2) - usterka"
P0162,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka"
P0163,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - niskie napięcie"
P0164,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - wysokie napięcie"
P0165,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - powolna reakcja"
P0166,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) - brak aktywności"
P0167,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) - usterka"
P0170,"Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa"
P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0172,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata"
P0173,"Czujnik O2 (Bank 2) - usterka dostrajania paliwa"
P0174,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga"
P0175,"Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt bogata"
a za katem jest jedna a przed 3
i jedna przed samym katem

[ Dodano: 2010-06-18, 12:13 ]
a jeszcze jedno jak pamiętam 2 są na róże przed połączeniem jedna przed katem i jedna za katem
nie jestem pewien ale trzeba by może sprawdzić ta przed kate.
bo te dwie chyba jako para powinny być ale pewności nie mam

Qba - 2010-06-18, 12:28

Na pewno za katalizatorem. Na 99% prawa strona, bo cylinder nr 1 jest pierwszy z przodu po lewej. Domniemanie takie, że tam gdzie cylinder 1 to bank 1 :mrgreen:
piotr1+aśka - 2010-06-18, 13:28

tylko czy to napewno sonda?
mi wywala błąd 51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej , a sonda jest sprawna :roll:

michua - 2010-06-18, 13:59

Prze bardzo
Baton1103 - 2010-06-18, 14:01

michua, i rozwiałeś wątpliwości
gitara

Szorsz - 2010-06-18, 14:03

2/2 02S ?
michua - 2010-06-18, 14:04

:rock:
Szorsz - 2010-06-18, 14:05

Dzięki. Pomagasy rozdane :mrgreen:
mendelmax - 2010-06-19, 10:32

piotr1+aśka napisał/a:
mi wywala błąd 51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej , a sonda jest sprawna :roll:

Oryginalna, 15-sto letnia jest sprawna? ;)

Zazdroszczę optymizmu :)

Qba - 2010-06-19, 11:41

piotr1+aśka napisał/a:
tylko czy to napewno sonda?
mi wywala błąd 51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej , a sonda jest sprawna :roll:

A skąd ta pewność, że sprawna?

piotr1+aśka - 2010-06-19, 15:06

Qba napisał/a:
A skąd ta pewność, że sprawna?


mechaniory powiedziały, że sonda jest ok. :idea:
objawy są takie:
Zacznę od początku żeby nie namieszać. Jeep rok temu latem zaczął przerywać podczas jazdy, minęło lato jak ręką odjął cała jesień ,zima ,wiosna silnik chodzi zajefajnie.
Nastało lato i się zaczęło nierówna praca silnika na benie i gazie, na n,d i podczas jazdy dodam że nie zawsze , nie ma znaczenia czy na zimnym czy ciepłym silniku.
Z kolegą podłączyliśmy pod kompa instalacje lpg i wyszło błąd sonda lambda (raz sonda zero pracy , zgasiłem silnik po ponownym odpaleniu sonda działa,ale tylko po dodaniu gazu ),. Zrobiłem kluczykowanie i wywaliło 31,32 i 51
czy ktoś mi powie o co banga czy jeepek lata nie lubi?
mechaniory stwierdziły,że w tym czzasie jak przerywa to nie chodzi na jeden cylinder , kazali na początek pozmieniać świece ,kable ,kopółke i palec.
co myślicie o tym? czy uszkodzona sonda może powodować takie zachowanie Jeepa?

mendelmax - 2010-06-20, 23:14

Powiem tak- niezależnie od tego, czy te objawy mogą mieć związek z sondą czy nie, to sonda jest typowo przewidziana na przebieg 100-150K kilometrów. Więc zakładam, że już raczej ten próg i tak przekroczyłeś.
Qba - 2010-06-20, 23:26

mendelmax napisał/a:
Powiem tak- niezależnie od tego, czy te objawy mogą mieć związek z sondą czy nie, to sonda jest typowo przewidziana na przebieg 100-150K kilometrów. Więc zakładam, że już raczej ten próg i tak przekroczyłeś.

Z tego względu również rozważania, która sonda, są dość teoretyczne, bo należałoby wymienić wszystkie, żeby było OK i nie wracać do tematu zbyt szybko.

piotr1+aśka - 2010-06-22, 19:56

kazali na początek pozmieniać świece ,kable ,kopółke i palec.

i tak zrobiłem kod 51 znikł, Jeep śmiga jak by dostał z 200 nowych koni.
a jeszcze była nadtopiona wiązka kabli biegnąca z tyłu silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group