Jeep.Org.PL
Forum użytkowników marki Jeep

Cherokee XJ - [XJ 91-96r] 4.0 nierówna praca silnika, brak mocy, gaśnie

JACHU44 - 2011-03-24, 18:21
Temat postu: [XJ 91-96r] 4.0 nierówna praca silnika, brak mocy, gaśnie
Zacznę może od początku mam XJ 4,0 z gazem sek.. Zaczeło się od tego iż pewnego wieczoa jadą mój jeep po 2okm zaczął traćić moć i kichać i prychać, ale jakoś dotarłęm te parękilometrów do domu. Na drugi dzień podokręcałem lużne klemy ale dalej praca silnika na mój słuch nie była taka- chociaż dziurawy wydech zagłuszał wszystko. Wymieniłem świece i przewody wyskokiego nap.. Auto wstawione było do garażu i wydawało się że lepiej chodzi. Wymieniłem cały dziurawy wydech i stwierdziłem iż dalej na słuch praca mego jeepa to nie to, ale myślałem iż może jestem przewrażliwiony. I po wielogodzinnym staniu jeepa na zewnątrz i bezproblemowym jego odpaleniu w nocy znowu powtórzyła się ta sama chistoria iż po ok. 20km jazdy autko brak mocy max 40km i za chwilę pełna kita i zachwilę silnik zdech. ale dojechałem. Auto wstawiłem do garażu na drugi dzień odpaliłem i stwierdziłem iż wydech ma podobne objawy jak trabant na ssaniu.
Koledzy co to za cholera może być czy wymieniąc palec i aparat zapłonowy. :cry:

Adam Lee - 2011-03-24, 18:31

JACHU44,
sprawdzczy w kopułce po przejechaniu tych pqaru kilometrów nie wytrąca sie wilgoć
u mnie tak było i trzeba było uszczlenić kopułkę
orginalnie nie ma tam żadnej uszczelki i to trochę lipa

JACHU44 - 2011-03-24, 18:38

Zauważyłem iż na kopułce w moim jeepie nie ma odpowietrznika, a większość oferowanch w sklepach mają.
Adam Lee - 2011-03-24, 19:04

to jak zacznei tak prychac to odkręć kopułke i zerkniuj czu nie ma wilgoci pod nią
stawiam na wilgoć

JACHU44 - 2011-03-27, 12:48

Dzięki za wskazówki. Jak znajdę tylko czas to do roboty. Tylko zastanawia mnie jeszcze to iż auto po odpaleniu w garażu - objawy ma takie jak by z jeden lub dwa cylindry nie paliły i wydech wyrzuca od groma benzyny efekt: dymi i śmierdzi jak przy trabancie po odpaleniu.
Adam Lee - 2011-03-27, 12:51

Czyli nie spal mieszanki paliwowej
albo dostaje za dużo
najszybciej sprawdzisz czy chodzi na wszytskie
zdejmujać po kolei przewody ze świeć
jak nie będzie zmiany to znaczy że temn garek nie chodzi
ewentualnie dostaej za duża dawkę
a z ato odpowiedzialny jest czujnik temp i map sensor

raffik - 2011-03-27, 12:52

JACHU44, wyczyść wtyczki od Halla, czujnika położenia wału, TPS-a, MAP-a i Motor AIS-a
Adam Lee - 2011-03-27, 13:03

raffik napisał/a:
i Motor AIS-a

a łot zdis :shock:

raffik - 2011-03-27, 13:13

silnik wolnych obrotów Automatic Idle Speed
Adam Lee - 2011-03-27, 13:14

czyli krokowy :mrgreen:
raffik - 2011-03-27, 13:19

tak
ostatnio Klient szukał krokowego ale jak się okazało to do reduktora do WH :)

Adam Lee - 2011-03-27, 13:21

to jest taki co załącza napędy
w Explozji te z jest takie ustrojstwo :|

JACHU44 - 2011-03-29, 14:59

Dzięki za wskazówki, jak tylko znajdę czas to piorę się za robotę - ale narazie jestem zajechany robotą. :( Jeśli ktoś ma jescze jakieś wskazówki to prosze o info.
filips - 2011-04-16, 23:58

Pojawiły mi się podobne objawy w 4.0 98r .

1. Gubi gdzieś jeden cylinder, chodzi czasami jak 5-ka z audi.
2. Na wolnych potrafi równo pracować
3. Po przegazówce jeden nie chodzi 4-ty i telepie silnikiem
4. Świece kopułka palec przewody nowe NGK
5. na benie i lpg nie ma różnicy
6. Nie kopci, Nie dymi, nie bierze oleju
7. Po dohamowaniu potrafi nawet zgasnąć :-(
8. Przy przyspieszaniu potrafi zamulić -50KM ! i po chwili wyrywa normalnie do przodu
9. Ciśnienie zmierzone w miare równe na wszystkich garach na zimnym ok 9.0-9.5 Bar

Help !!

Adam Lee - 2011-04-17, 09:27

filips,
zmień świece na Championy

filips - 2011-04-17, 15:56

Adam Lee napisał/a:
filips,
zmień świece na Championy


1. Swiece sa championa przewody tylko ngk

byłem u mechanika popatrzył i powiedział, że mógł sie zawor nadpalić albo nagar :-)
w innym serwisie powiedzieli mi ze to pewnie uszczelka pod glowica :lol: w kolejnym, że to wtryski (tylko na gazie jest tak samo) :lol:

ps nie bede robil ani reklamy ani antyreklamy chlopakom z woj łódzkiego :!:

[ Dodano: 2011-04-21, 17:53 ]
Brak pomysłów ?

Po zapaleniu silnik zaczyna nierówno pracować "syczeć" w kolektorze ssącym robi się duże podciśnienie, aż zaczyna gasnąć - co to może być ?

jeepRIDER - 2012-01-01, 16:22

filips napisał/a:
Adam Lee napisał/a:
filips,
zmień świece na Championy


1. Swiece sa championa przewody tylko ngk

byłem u mechanika popatrzył i powiedział, że mógł sie zawor nadpalić albo nagar :-)
w innym serwisie powiedzieli mi ze to pewnie uszczelka pod glowica :lol: w kolejnym, że to wtryski (tylko na gazie jest tak samo) :lol:

ps nie bede robil ani reklamy ani antyreklamy chlopakom z woj łódzkiego :!:

[ Dodano: 2011-04-21, 17:53 ]
Brak pomysłów ?

Po zapaleniu silnik zaczyna nierówno pracować "syczeć" w kolektorze ssącym robi się duże podciśnienie, aż zaczyna gasnąć - co to może być ?



Czy ten problem został rozwiązany ?

ganja - 2012-01-01, 17:17

filips napisał/a:
Po zapaleniu silnik zaczyna nierówno pracować "syczeć" w kolektorze ssącym robi się duże podciśnienie, aż zaczyna gasnąć - co to może być ?

wtryski od gazu do sprawdzenia

filips - 2012-01-02, 09:16

tak sonda nieoryginalna i tps wymieniony

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group