Jeep.Org.PL
Forum użytkowników marki Jeep

Grand Cherokee WJ - WJ- wymiana olejów w reduktorze i mostach

mar-yo - 2011-04-04, 19:01
Temat postu: WJ- wymiana olejów w reduktorze i mostach
Witajcie,
wyczytałem na jeepnieci.pl o wymianie olejów w skrzyni ale nie kumam paru rzeczy. Piszą że dla 4,7 skrzynia 13,3 l atf 4+ przy wymianie standardowo 5-6 litrów - to znaczy że skrzynia ma pojemność 13.3 litra a jak wymieniamy to lejemy 5-6 litrów? czy jak?
mosty przód i tył spoko bo mam QTII więc przypuszczam że muszę lać bez dodatku do LSD?czydo mostów mogę lać olej innej firmy niż MOPAR który jest cholernie drogi?jak tak to jaki polecacie?
Natomiast reduktor to już totalna ćma bo nie wiem jaki mam typ skrzyni...
jak ktoś może mi pomóc to będę wdzięczny.
z góry podziękował :git:
pozdro

Qba - 2011-04-04, 19:45

mar-yo napisał/a:
skrzynia ma pojemność 13.3 litra a jak wymieniamy to lejemy 5-6 litrów? czy jak?

Dokładnie tak - nie da się spuścić przy normalnej wymianie statycznej całego oleju. W skrzyni zostaje ponad połowa. Chociaż zdarza się, że wchodzi i 7 litrów.
mar-yo napisał/a:
mosty przód i tył spoko bo mam QTII więc przypuszczam że muszę lać bez dodatku do LSD?

Przód tak, bez dodatku, ale tył możesz mieć z LSD. Trzeba sprawdzić, np. obracając tylnymi kołami na podnośniku. Jak oba w tę samą stronę to masz LSD i trzeba dać dodatek.
mar-yo napisał/a:
czydo mostów mogę lać olej innej firmy niż MOPAR

Tak, przód 75W140 GL5, tył też 75W140 GL5 lub ewentualnie 80W90 GL5. Może być Castrol, TransElf, Ravenol, Liqui Moly i jeszcze kilku innych producentów. Ważne, żeby był klasy GL5.
mar-yo napisał/a:
Natomiast reduktor to już totalna ćma bo nie wiem jaki mam typ skrzyni...

Masz NV247. Musisz wlać MOPAR NV247 Transfer Case Fluid.

mar-yo - 2011-04-04, 19:49

Qba napisał/a:
mar-yo napisał/a:
skrzynia ma pojemność 13.3 litra a jak wymieniamy to lejemy 5-6 litrów? czy jak?

Dokładnie tak - nie da się spuścić przy normalnej wymianie statycznej całego oleju. W skrzyni zostaje ponad połowa. Chociaż zdarza się, że wchodzi i 7 litrów.


czyli część starego oleju i tak zostaje i tylko miesza się z nowym????

[ Dodano: 2011-04-04, 19:51 ]
Qba napisał/a:

Przód tak, bez dodatku, ale tył możesz mieć z LSD. Trzeba sprawdzić, np. obracając tylnymi kołami na podnośniku. Jak oba w tę samą stronę to masz LSD i trze


a jak w przeciwną albo jedno się kręci a drugie nie?

bonart1 - 2011-04-04, 19:58

mar-yo, jak w przeciwna to nie masz lsd - co by sie tez zgadzalo skoro masz QT2, gdzie tyl z LSD byl opcja... lub ktos ci wymienil na most z danka44 vari-lock co jest bardzo malo prawdopodobne...

a co do olei... Qba sie chyba pomylil, na przod mozesz tego 80w90, skoro na przodzie zwykly most bez lsd...

Qba - 2011-04-04, 20:07

mar-yo napisał/a:
czyli część starego oleju i tak zostaje i tylko miesza się z nowym????

Tak.
mar-yo napisał/a:
a jak w przeciwną albo jedno się kręci a drugie nie?

Jeżeli w przeciwną, to nie masz LSD. Jeżeli obracasz jednym a drugie się nie kręci, to... wrzuć skrzynię na P albo nie masz kosza dyferencjału :)23
bonart1 napisał/a:
Qba sie chyba pomylil

Wykluczone :mrgreen:

bonart1 - 2011-04-04, 20:16

Qba, no tak, tak, na tej stronce jeepnieci.pl jest ze na przod 75w140 tylko ciekawe dlaczego? co takiego ma ten przedni most, zwlaszcza bez lsd ze mu nie mozna zapodac 80w90, zwlaszcza ze na tyl juz 80w90 w przypadku bez lsd juz moze byc?
cos tu mi nie pasuje...

mendelmax - 2011-04-04, 20:47

bonart1 napisał/a:
co takiego ma ten przedni most, zwlaszcza bez lsd ze mu nie mozna zapodac 80w90, zwlaszcza ze na tyl juz 80w90 w przypadku bez lsd juz moze byc?

Chodzi o to, że z przodu wchodzi stosunkowo mało oleju i olej ten nie krąży w pochwach, więc słabiej się chłodzi. Z tyłu 2 litry oleju krążą po całym moście, więc powierzchnia chłodzenia jest mniej więcej 3 razy taka co z przodu. Dlatego właśnie na przód musi iść olej o większej lepkości, żeby było z czego tracić.

ACZKOLWIEK, mimo że takie są zalecenia to uważam osobiście, że nie jest to do końca uzasadnione w QTII, dlatego, że ten most i tak nie jest napędzany, więc i tarcie jest mniejsze. Stąd też myślę że możnaby się na 80W90 pokusić. Tyle tylko, że to nie jest oficjalna procedura i nikt tego nie sprawdzał, więc nie odważyłbym się tego napisać na jeepniętych. Nie chciałbym potem słyszeć że komuś załatwiłem most...

Qba - 2011-04-05, 09:02

bonart1, o czym w ogóle dyskusja? Tak samo jest w fabrycznej instrukcji serwisowej. Ile zaoszczędzisz na różnicy w cenie? 20 pln? To już lepiej wlać do obu mostów to samo - 75W140 i zaoszczędzić w ten sposób, że musisz kupić 1 opakowanie mniej (objętości potrzebne do mostów są takie, że akurat trochę brakuje i trzeba brać 1 opakowanie więcej)
rapez - 2011-04-05, 10:41

mendelmax napisał/a:
...Stąd też myślę że możnaby się na 80W90 pokusić. Tyle tylko, że to nie jest oficjalna procedura i nikt tego nie sprawdzał, więc nie odważyłbym się tego napisać na jeepniętych. Nie chciałbym potem słyszeć że komuś załatwiłem most...

Ja się pokusiłem w QD i było ok. Dodatek zalałem. Taki olej na przód zalewany był u Rafików. Dwa razy miałem taki olej i wszystko dobrze z mostem. Teraz mam 75w140, ale tylko dlatego, że miałem go w super cenie.

bonart1 - 2011-04-05, 10:41

Qba, nie wiem po co dyskusja :lol: tak sie tylko pytam why not 80w90,
tu o zadne oszczednosci itd nie chodzi... :) ja i tak problemu nie mam bo mam QD i musze wziac 75w140 do obu, z dodatkiem.

pumba - 2011-04-06, 10:43

Macie dobry namiar na mopar z dodatkami, rabaty , posezonowe obniżki cen, upusty, promocje.Czeka mnie wymiana :cry:
bonart1 - 2011-04-06, 10:45

pumba, a musi byc mopar, nie wiem co wy wszyscy z tym moparem...
pumba - 2011-04-06, 10:48

No nie musi :wink: A u ciebie co zalane?
bonart1 - 2011-04-06, 10:50

castrol saf-xj ktory ma juz dodatek... smigam, wszystko ok..
do skrzyni planuje ravenola...

pumba - 2011-04-06, 10:53

Zaraz zlukam jak to cenowo wychodzi i pewnie poleci najtańsza opcja :lol: . Dziękas :git:
roszjan - 2011-04-06, 12:19

Ja wymieniłęm na castrola 75W/140 mimo wszystko dolałem LSD i jest ok
TYPHOON - 2011-04-06, 17:55

mopara poszukaj na alledrogo /bialystok.

w marcu bralem i ceny byly rewelacyjne-gosc twierdzil,ze jak sciagal auto to wzial hurtowo wszystkie oleje. niestetety wiecej szczegolow Ci nie podam bo nie mam dostepu... szukaj na allegro,powodzenia :rock:

pumba - 2011-04-07, 20:59

TYPHON jak byś zlukał namiary w ..moje allegro.. to można by było sprawdzić po niku z alledrogo czy gościu ma jeszcze takie , znośne promocje :P
misiu7 - 2011-04-07, 21:55

ja wymieniłem w mostach na olej Motul 75W140, niby już ten dodatek do LSD zawarty, ale i tak dodałem ten uszlachetniacz :D Mopar'a

A tak z innej beczki, jeżeli już ktoś wymieniał oleje w mostach dla napędu QD to może napisać ile tego wlał.
Mi do przedniego weszło tak z 1L a do tyłu 1,5L i spokojnie jak włożę mały palec to dosięgam do oleju... czy trzeba lać więcej, aż się będzie wylewało, czy może tyle wystarczy?

mendelmax - 2011-04-07, 22:11

misiu7, zazwyczaj chwilę trwa zanim olej się rozprowadzi po całym moście, wypełni wnętrze kosza itd. Więc dobrze jest albo nalać ciut za dużo i od razu zatkać (to tak na szybko), albo po zalaniu odczekać trochę i dolać na full.
misiu7 - 2011-04-08, 10:01

dzięki mendelmax,
dzisiaj niestety zauważyłem wyciek z przedniego mostu od strony wału (już teraz wiem dlaczego zleciało mi z niego tylko 0.5L oliwy, ciekawe czy vari Locki jeszcze będą działać)
orientuje się ktoś co muszę kupić żeby to uszczelnić?
czy to jest uszczelniacz ataku taki jak na aukcji http://moto.allegro.pl/us...1505469241.html
czy może coś innego?
i czy przy takiej wymianie to tylko to się wymienia czy może jeszcze jakieś łożysko?

Qba - 2011-04-08, 10:35

misiu7, ten uszczelniacz kup w ASO. Zapłacisz około 150 pln, ale będziesz miał z tym spokój na jkiś czas. A Crown... powiem tylko, że w KJ uszczelniacz ataku przód Crowna puścił po 2 miesiącach od wymiany. Jak założyłem Mopara, to już ponad rok jeżdżę i jest spokój.
TYPHOON - 2011-04-08, 13:52

pumba, pumba sorry nie mam dostepu do kodu z allegro.

szukaj goscia z bialegostoku. a pozatym to sie caly czas przeciez zmienia- szukaj najtanszej oferty z allegro i tyle.

mar-yo - 2011-04-09, 14:40

Ludzie kochani,założyłem ten wątek żeby wiedzieć jaki olej moge lac do mostów m.in.,ale dyskusja się rozkręciła a ja się pogubiłęm :)23
czyli dla wyjaśnienia. mogę zalac mosty przód i tył olejem 75w140 bez dodatku do lsd?mam QT2
czy taki olej może być?:

http://allegro.pl/castrol...1535032912.html
i tyle chciałem wiedzieć w tej sprawie:)
pozdro :rock:

stopiw - 2011-04-09, 15:07

mar-yo, olej ok tylko w 4,7 QTII były w tylnym moście LSD i wypadało by dać dodatek ale to bedziesz wiedział na 100% ja zdejmiesz dekiel bo kosze się różnią
mar-yo - 2011-04-09, 17:12

bonart1 napisał/a:
mar-yo, jak w przeciwna to nie masz lsd - co by sie tez zgadzalo skoro masz QT2, gdzie tyl z LSD byl opcja... lub ktos ci wymienil na most z danka44 vari-lock co jest bardzo malo prawdopodobne...



Rany Boskie teraz to już masakra :)jedni piszą że mam z tyłu lsd a inni że QTII nie ma z tyłu lsd :shock: :rock:


a tak w ogole to mozna lac dodatek do lsd nawet jak sie nie ma lsd?

[ Dodano: 2011-04-09, 17:15 ]
stopiw napisał/a:
mar-yo, olej ok tylko w 4,7 QTII były w tylnym moście LSD i wypadało by dać dodatek ale to bedziesz wiedział na 100% ja zdejmiesz dekiel bo kosze się różnią


dzieki ale nawet jak sciagne dekiel to i tak sie nie poznam czym sie rozni kosz od innego bo nigdy nie widzialem "kosza" 8)

stopiw - 2011-04-09, 18:02

mar-yo, było sporo tematów o tym elemencie alllleee http://www.sklep.raffi.pl...-2004-model-44/ i http://www.sklep.raffi.pl...99-04-model-35/ no zacznij od tej lektury http://www.jeepnieci.pl/wj_uklady.html
bonart1 - 2011-04-09, 19:57

1. jako ze masz QT2 to nie wiesz czy masz LSD z tylu czy nie, bo w QT2 lsd z tylu to opcja - moze akurat masz a moze nie masz
2. zreszta mogla byc rzezba i ktos kiedys zmienial most itd
3. jesli nie chcesz sprawdzac czy masz lsd czy nie, w rzeczywistosci - to skoro i tak zmieniasz olej to i tak dekiel zdejmiesz i zerkniesz do srodka i zobaczysz kosz... tak jak stopiw dal linka - kosze rozne w vari, lsd, otwartym... jak zobaczysz ze masz kosz lsd, to wlej ten dodatek, nawet jesli byc moze masz juz rozp... lsd... co ci szkodzi, bo testu i tak mozesz miec problem ze zrobieniem
4. a jak zobaczysz kosz od otwartego to nie wlewaj, szkoda kasy... nie ma to sensu

[ Dodano: 2011-04-09, 20:11 ]
no sprobuj , sprobuj... tez bym sprobowal...

- tylko teraz co:
1. zrobisz test i wyjdzie ze masz LSD - to sie cieszysz i wrzucisz srodek do lsd
2. zrobisz test i wyjdzie ze nie masz LSD - i bedziesz mial watpliwosc - a moze zle test zrobilem, a moze olej za rzadki za gesty, za zimny, za cieply i nie zabanglalo, a jak jeszcze otworzysz pokrywe i zobaczysz ze jednak kosz jest z LSD to co teraz - zrobisz wielkie oczy, **** sie bo bedziesz myslal ze w takim razie masz zrabane to LSD i wtedy wlejesz ten dodatek czy nie wlejesz? ;)

mar-yo - 2011-04-09, 20:25

ok to reasumując:
1.z przodu - lac olej bez dodatku
2. z tyłu po - otwarciu mostu zobaczę jaki jest kosz.jeśli jest bardziej "opływowy" tak jak ten: http://www.jeepnieci.pl/wj_olej_wym_mosty.html - na samym dole artykułu - czyli most jest bez vari-lock i leje bez dodatku do lsd a jesli kosz będzie bardziej przypominał "wałek" - czyli będzie miał bardziej "ostre krawędzi" to mam vari-locka i lac z dodatkiem do lsd - tak jak na obrazku w dolnym prawym rogu w ramce?
http://www.sklep.raffi.pl...-2004-model-44/

bonart1 - 2011-04-09, 20:53

maryo.... ja bym tak zrobil... mala poprawka vari-lock != lsd.
rapez - 2011-04-09, 22:24

Jak na moście pisze LS - to masz lsd.
marcin316 - 2011-04-11, 10:58

To i ja się podepnę pod temat. Czy takie oleum:
http://www.sklep.racerent...chk=1&Itemid=16
nadaje się do mostu z LSD?
W specyfikacji napisali coś o zawartości modyfikatorów tarcia...

rapez - 2011-04-11, 11:14

marcin316 napisał/a:
To i ja się podepnę pod temat. Czy takie oleum:
http://www.sklep.racerent...chk=1&Itemid=16
nadaje się do mostu z LSD?
W specyfikacji napisali coś o zawartości modyfikatorów tarcia...

Tak, ale dodatek do lsd trzeba dodać.

bonart1 - 2011-04-11, 11:54

marcin316, zadzwon na infolinie motula... to ci powiedza co znaczy tekst o modyfikatorach tarcia, bo mnie sie wydaje ze to informacja ze juz nie trzeba dodatku...

mialem podobna watpliwosc w przypadku castrola saf-xj, i zadzwonilem do dzialu technicznego castrol.pl i tam koles oficjalnie poinfmowal ze wlasnie saf-xj jest do mostow z lsd... potem jeszcze dzwonilem do rafikow i tam kolo powiedzial ze leja ten oleum do mostow z lsd, i dodatku nie wlewaja

poki co jezdze, nic zlego sie nie dzieje :thumbup: rwa glebe wszystkie 4 kola...


ten dodatek powstal jako oddzielny produkt w czasach gdy na rynku lsd bylo nowum, a olei wlasciwych jeszcze nie bylo, z czasem lsd stalo sie pospolite i odpowiedz koncernow olejowych na to juz jest - motul, castrol, quakerstrike... maja oleje dedykowane do lsd...

marcin316 - 2011-04-11, 12:37

No właśnie pytałem u przedstawiciela Motul'a i powiedzieli że to oleum się nadaje do tego typu mechanizmów różnicowych, ale chciałem się jeszcze upewnić "u źródła" ;)
bonart1 - 2011-04-11, 12:48

marcin316, no to juz masz odpowiedz ze zrodla -" przedstawiciel motula... " :)
Morf_86 - 2011-04-11, 14:05

:WJ: Panowie jako ciekawostka i przerywnik: dzisiaj dzwoniłem do ASO Zabrze w sprawie oleju do mostu i pan mówi 1 litr Mopar 75W140 = 298 zł dodatek 43 zł Pytałem od razu czy to nie pomyłka okazało się że nie :lol: :WJ:
bonart1 - 2011-04-11, 14:48

Morf_86, no, fajna cena... dzieki bogu sa inne serwisy niz aso, i inne oleje niz mopar... a tak przy okazji... do reduktora, czy jest jakis zamiennik do tego mopar transfer fluid? czy jak tam?
mar-yo - 2011-04-11, 16:58

bonart1 napisał/a:
marcin316, zadzwon na infolinie motula... to ci powiedza co znaczy tekst o modyfikatorach tarcia, bo mnie sie wydaje ze to informacja ze juz nie trzeba dodatku...

mialem podobna watpliwosc w przypadku castrola saf-xj, i zadzwonilem do dzialu technicznego castrol.pl i tam koles oficjalnie poinfmowal ze wlasnie saf-xj jest do mostow z lsd... potem jeszcze dzwonilem do rafikow i tam kolo powiedzial ze leja ten oleum do mostow z lsd, i dodatku nie wlewaja

poki co jezdze, nic zlego sie nie dzieje :thumbup: rwa glebe wszystkie 4 kola...


ten dodatek powstal jako oddzielny produkt w czasach gdy na rynku lsd bylo nowum, a olei wlasciwych jeszcze nie bylo, z czasem lsd stalo sie pospolite i odpowiedz koncernow olejowych na to juz jest - motul, castrol, quakerstrike... maja oleje dedykowane do lsd...


czyli nie musze lac dodatku do lsd jesli kupie castrola 75w140 saf-xj???

bonart1 - 2011-04-11, 17:10

tak, nie musisz...
Morf_86 - 2011-04-11, 18:50

bonart1, Przykro mi ale nie wiem czy jest jakiś zamiennik :oops: ale na allegro kupisz Mopara do reduktora za przyzwoite pieniądze http://allegro.pl/olej-do...1551460104.html :WJ:
marcin316 - 2011-04-11, 19:27

Ja do reduktora planuję zalać Motul Multi ATF w cenie 31zł/litr, natomiast do mostów Motul Gear FF Competition 75W140 w cenie 51zł/litr. O ile dobrze wyszperałem na Formum, to do reduktora wystarczy jak kupię 2l, natomiast do mostów 3l może być za mało i trzeba będzie buteleczkę więcej wziąć...
bonart1 - 2011-04-11, 19:30

marcin316, co to za motul do reduktora? bo wzbudziles moja ciekawosc tym plynem... badales temat czy sie nadaje (do nv247?)
marcin316 - 2011-04-11, 19:39

http://www.motul-oleje.pl...dex-id-111.html

Tutaj można poczytać...

Misiek_87 - 2011-04-11, 19:42

marcin316 napisał/a:
Ja do reduktora planuję zalać Motul Multi ATF w cenie 31zł/litr


Zaoszczędzisz kilka złotych, a za chwilę wywalisz reduktor na śmietnik...

ATF leje się tylko do 242 i 231!!!

Jeśli masz reduktor 249, 247 to musi być dedykowany specjalny płyn.

Reduktor 249 ma sprzęgło wiskotyczne w środku i na ATF-ie działać nie będzie!!!


Panowie najpierw sprawdźcie co macie w autach, a później wymyślajcie oleje wg. własnego uznania bo potem się pisze, że Jeep-y się psują, a w 80% to wina właścicieli.

K9 - 2011-04-11, 19:52

marcin316 napisał/a:
Ja do reduktora planuję zalać Motul Multi ATF w cenie 31zł/litr


Noo powodzenia :mrgreen: zacznij się też rozglądać za gerodiskiem tylko się nie przewróć jak zobaczysz cenę :mrgreen:

marcin316 - 2011-04-11, 20:18

Cytat z wątku:
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=60421
mendelmax napisał/a:
Do reduktora w twoim przypadku lejesz ten sam co do skrzyni, czyli ATF +4.

mendelmax napisał/a:
do 249 można lać bez problemu ATF, bo wiskoza ma swój olej silikonowy wewnątrz. Dopiero od 247 olej moparowski jest wymagany, bo tam są sprzęgła mokre, pracujące w tym co się do reduktora wleje


http://www.jeepnieci.pl/zj_oleje_plyny.html
"Dedykowany do NV249: Mopar Transfer Case Lubricant for NV-245, NV-247, NV-249. W praktyce może tam pływać cokolwiek do ASB, np. ATF+4"

Nawet u Raffików leją ATF:
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=47293
raffik napisał/a:
w 90% lejemy ATF+3/+4


I bądź ty człowieku mądry...

mendelmax - 2011-04-11, 20:39

Misiek_87 napisał/a:
Reduktor 249 ma sprzęgło wiskotyczne w środku i na ATF-ie działać nie będzie!!!

Będzie. Dla wiskozy olej NIE ma najmniejszego znaczenia. Mylicie wiskozę z gerodiskiem. W tym drugim olej ma znaczenie kluczowe, bo jest i medium smarnym i roboczym, plus do tego jeszcze wpływa bezpośrednio na sterowanie tym mechanizmem.
Natomiast w przypadku wiskozy olej ani jej nie smaruje, ani nie wpływa na jej pracę, ani nią nie steruje.

bonart1 - 2011-04-11, 20:40

a co leje raffi do reduktorow nv247, bo praktyka najwiecej tu powie????
Misiek_87 - 2011-04-11, 20:43

mendelmax napisał/a:
Będzie. Dla wiskozy olej NIE ma najmniejszego znaczenia.


Jesteś pewien?

bonart1 napisał/a:
a co leje raffi do reduktorow nv247, bo praktyka najwiecej tu powie????


Do nv 247 MUSI być na 100% dedykowany płyn Mopara.

mendelmax - 2011-04-11, 20:52

Jestem pewien, wiskoza to szczelna puszka z własnym olejem silikonowym. Jedyny wpływ oleju jaki jestem sobie w stanie wyobrazić to dwie ekstremalne sytuacje:
a) olej tak żrący dla uszczelek że przeżre uszczelki wiskozy i wycieknie z niej silikon
b) olej o własnościach smarnych tak słabych, że znacznie wzrośnie od tarcia temperatura całego reduktora, co usmaży wisko.

Tak jak pisałem to już gdzieś, olej do 247 jest pod kilkoma względami lepszy od ATF i po prostu zapewni lepsze smarowanie (mniej traci właściwości z czasem), więc zasadniczo warto go wlać, ale zalewanie ATF nie jest błędem który może być okupiony żywotnością w jakimś "ogarnialnym" horyzoncie czasowym.

marcin316 - 2011-04-11, 22:42

Czyli do reduktora 249 śmiało można lać ATF+4, niezależnie czy jest to wersja z OD czy bez?
mendelmax - 2011-04-11, 23:05

Można, choć jak mówię, t-case fluid jest lepszy. Chodzi mi po prostu o to, że o ile w 247 zalanie ATF to pewne zakatowanie skrzyni w horyzoncie czasowym rzędu miesięcy, o tyle w 249 można spokojnie.

Zresztą t-case fluid powstał dopiero w 1999 roku, przez cały czas produkcji ZJ go nie było, a te wiskozy jednak te 200 tys. km wytrzymywały.

marcin316 - 2011-04-12, 14:32

Oleje kupione, jeszcze tylko pojechać do OBI po silikon ;) , wygospodarować trochę wolnego czasu (z tym będzie najtrudniej :/ ) i do roboty...
rapez - 2011-04-12, 16:45

marcin316 napisał/a:
Oleje kupione, jeszcze tylko pojechać do OBI po silikon ;) , wygospodarować trochę wolnego czasu (z tym będzie najtrudniej :/ ) i do roboty...

Ja też dziś kupiłem wszystkie płyny do mojego WGKPP.
- oleje mostów, reduktor, skrzynia, silnik, hamulec i wspomaganie
- filtry skrzyni, oleju, powietrza i pyłkowy
W sumie 660zł <kasztan> (znajomy ma sklep z częściami itp)
....i jeszcze drążki kierownicze od przekładni dwie strony w sumie 160zł :)23
Cena super ale obiecałem brać go w każdy wyjazd w teren i ... będę musiał mu dać kierować. :(

pit373 - 2011-04-12, 22:06

rapez napisał/a:

Ja też dziś kupiłem wszystkie płyny do mojego WGKPP.
- oleje mostów, reduktor, skrzynia, silnik, hamulec i wspomaganie
- filtry skrzyni, oleju, powietrza i pyłkowy
W sumie 660zł <kasztan> (znajomy ma sklep z częściami itp)



dobra oferta, ma sprzedaż wysyłkową?

rapez - 2011-04-12, 22:13

pit373 napisał/a:
dobra oferta, ma sprzedaż wysyłkową?

Dam radę załatwić pakiet startowy w cenie 790zł + wysyłka.
Pakiet zawiera:

8L oleju ATF 4+
3L 75w140 castrola saf-xj
6L olej do silnika mobil lub castrol 10w40 (mowa o 4.7)
2L reduktor mopar (247)
1L wspomaganie mopar
Filtr pyłkowy (nie pamiętam)
Filtr powietrza (filtron)
Filtr oleju (filtron)
Filtr oleju skrzyni biegów 45RFE (identyczny jak na allegro)

Taka cena na dziś. Do załatwienia tylko cały pakiet. Do tego koszt wysyłki trzeba doliczyć (a trochę to waży) lub odbiór osobisty. Płatne przelewem na konto przed dostawą.

pit373 - 2011-04-12, 22:26

thx, u mnie wymiana powinna być ponad tysiąc km temu. śledziłem ten temat bo też mam dylematy jakie oleje :roll:
bonart1 - 2011-04-13, 11:13

rapez, a ten atf +4 to jaka firma?
stopiw - 2011-04-13, 11:18

bonart1, albo mopar albo rawenol albo inna firma ma być kompatybilny oznaczony ATF +4
rapez - 2011-04-13, 11:18

bonart1 napisał/a:
rapez, a ten atf +4 to jaka firma?

Oryginał. Taki sam jak w aso.

bonart1 - 2011-04-13, 11:25

czyli mopar? to powiedz ile on za litr wychodzi u tego goscia....
rapez - 2011-04-13, 12:54

bonart1 napisał/a:
czyli mopar? to powiedz ile on za litr wychodzi u tego goscia....

Właśnie oto chodzi, że opakowanie 1L kosztowało połowę ceny,za 4L, dlatego ja kupiłem 2x4L. Oleje dla siebie już mam, wszystko oryginał jak w aso, cena jest za cały pakiet jaki napisałem wyżej. Jeśli jest ktoś chętny to załatwiam. Jeśli nie to temat można zamknąć. Tak czy inaczej jest to oferta najtańsza :git:

mendelmax - 2011-04-13, 13:20

A dałoby radę zamówić "niepełny" pakiet? ;) Bo mnie np. interesowałbym wielce ATF z filtrem (tyle że do 42RE), wspomaganie i reduktor, plus do tego 2 litry przekładniowego, ale silnikowy i filtr powietrza mi zbędny ;)
rapez - 2011-04-13, 13:38

mendelmax napisał/a:
A dałoby radę zamówić "niepełny" pakiet? ;) Bo mnie np. interesowałbym wielce ATF z filtrem (tyle że do 42RE), wspomaganie i reduktor, plus do tego 2 litry przekładniowego, ale silnikowy i filtr powietrza mi zbędny ;)

Maciek...komu jak komu; ale Tobie to jestem winien. Jutro napiszę cenę.

mar-yo - 2011-04-13, 17:05

rapez napisał/a:
pit373 napisał/a:
dobra oferta, ma sprzedaż wysyłkową?

Dam radę załatwić pakiet startowy w cenie 790zł + wysyłka.
Pakiet zawiera:

8L oleju ATF 4+
3L 75w140 castrola saf-xj
6L olej do silnika mobil lub castrol 10w40 (mowa o 4.7)
2L reduktor mopar (247)
1L wspomaganie mopar
Filtr pyłkowy (nie pamiętam)
Filtr powietrza (filtron)
Filtr oleju (filtron)
Filtr oleju skrzyni biegów 45RFE (identyczny jak na allegro)

Taka cena na dziś. Do załatwienia tylko cały pakiet. Do tego koszt wysyłki trzeba doliczyć
(a trochę to waży) lub odbiór osobisty. Płatne przelewem na konto przed dostawą.



a mozna zamiast 6litrow 10w40 dobrac do 75w140 jeszcze litr czyli 4litry 75w140 w sumie?reszta bez zmian...

pit373 - 2011-04-13, 20:51

rapez napisał/a:
pit373 napisał/a:
dobra oferta, ma sprzedaż wysyłkową?

Dam radę załatwić pakiet startowy w cenie 790zł + wysyłka.
Pakiet zawiera:

8L oleju ATF 4+
3L 75w140 castrola saf-xj
6L olej do silnika mobil lub castrol 10w40 (mowa o 4.7)
2L reduktor mopar (247)
1L wspomaganie mopar
Filtr pyłkowy (nie pamiętam)
Filtr powietrza (filtron)
Filtr oleju (filtron)
Filtr oleju skrzyni biegów 45RFE (identyczny jak na allegro)

Taka cena na dziś. Do załatwienia tylko cały pakiet. Do tego koszt wysyłki trzeba doliczyć
(a trochę to waży) lub odbiór osobisty. Płatne przelewem na konto przed dostawą.


to jestem chętny na to, chyba wszystkie oleje mam takie jak ty (wj 4,7 qtII), dodatkowo chciałbym dodatek do mostu do lsd.
jest opcja na fakturę vat?

Morf_86 - 2011-04-13, 22:17

Dzisiaj po kolejnych 6 miesiącach zlałem Valvoline z przedniego mostu bo zacząłem słyszeć most po odjęciu gazu. Olej ponownie srebrno grafitowy-ciekaawee co tym razem wymył z mechanizmu bo i mechanizm nie wyglądał szczególnie błyszcząco. Po zlaniu oleju okazało się że w moście na ściance blisko dna jest p i a s e k Jeżdżąc 100% po czarnym nie miałem okazji utopić mostu więc skąd ten piasek Jedyne co przychodzi mi do głowy to wepchnięcie zanieczyszczeń do mostu podczas wkładania półosi w warsztacie. Ciekawe czy po zalaniu mostu, Moparem z dodatkiem, ten ucichnie czy też już jest po zawodach i za chwilę kompletnie wysypią się łożyska. Tego piasku było tak pół płaskiej łyżeczki od herbaty. Nie słyszałem o łożyskach smarowanych olejem z piaskiem więc remoncik pewnie bliski. Tylko po co mi to było i gdzie to zrobić bez niepotrzebnych atrakcji. Przy okazji zalecam daleko posuniętą ostrożność przy wyborze zastępczego oleju i dodatku. Cholerny Mopar wydaje się być niezastąpiony :?: Dla przypomnienia http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=18700

_________________

bonart1 - 2011-04-13, 22:38

Morf_86, ravenol to nie jest jakis szit... nie upatrywalbym problemu w oleum, raczej w majstrach, jak piachu ci napchali do srodka, to i czysciochy nie sa i jakoscia uslugi nie grzesza, lozyska moze wczesniej ci nabijali... mlotkiem i ich zywotnosc na starcie juz nie taka...
Morf_86 - 2011-04-13, 23:04

bonart1 napisał/a:
raczej w majstrach, jak piachu ci napchali do srodka, to i czysciochy nie sa i jakoscia uslugi nie grzesza, lozyska moze wczesniej ci nabijali... mlotkiem i ich zywotnosc na starcie juz nie taka...
Wymieniali uszczelniacz półosi (dwa razy) w najbardziej polecanym na tym forum serwisie więc doradzam ostrożność w ocenie kompetencji - ale jednak stało się :oops:
rapez - 2011-04-14, 19:47

mendelmax napisał/a:
A dałoby radę zamówić "niepełny" pakiet? ;) Bo mnie np. interesowałbym wielce ATF z filtrem (tyle że do 42RE), wspomaganie i reduktor, plus do tego 2 litry przekładniowego, ale silnikowy i filtr powietrza mi zbędny ;)

Maćku:
ATF 8L ( mam tylko po 4L)
Wspomaganie Mopar 1L
Reduktor 247 Mopar 2L
Przekładniowy Castrol saf-xj 75w140 2L
Filtr skrzyni 42RE

Suma: 580zł Do tego koszt wysyłki trzeba doliczyć...ale jeszcze nie warzyłem płynów.
Zwarze swój pakiet i podam cenę jutro. Wysyła pocztą Polska.

mar-yo
8L oleju ATF 4+
4L 75w140 castrola saf-xj
2L reduktor mopar (247)
1L wspomaganie mopar
Filtr pyłkowy (nie pamiętam)
Filtr powietrza (filtron)
Filtr oleju (filtron)
Filtr oleju skrzyni biegów 45RFE (identyczny jak na allegro)

880zł + wysyłka (jutro podam ile).

pit373
8L oleju ATF 4+
3L 75w140 castrola saf-xj
6L olej do silnika mobil lub mobil 10w40 (mowa o 4.7)
2L reduktor mopar (247)
1L wspomaganie mopar
Filtr pyłkowy (nie pamiętam)
Filtr powietrza (filtron)
Filtr oleju (filtron)
Filtr oleju skrzyni biegów 45RFE
935zł (wczoraj się pomyliłem, nie doliczyłem oleju do reduktora :oops:
pit373 napisał/a:
dobra oferta, ma sprzedaż wysyłkową?
Tak. Ale płatne przed dostawą.


Dodatku LSD nie mam. Do oleju saf-x nie potrzeba dodatku.

Żeby była jasność. Proponowane produkty to INFORMACJA HANDLOWA.

Pomogę kupić taniej pakiety startowe, detalem się nie zajmuję.

Jak się znajdzie 10 osób chętnych na cały pakiet startowy WJ/WG Cena poleci w dół: pakiet mar-yo będzie kosztował 850zł, pakiet pit373 900zł, Mendelmax 555zł.

OCC Senior - 2011-04-17, 12:26




jakie to reduktor i mosty? i jaki olej do nich?

Karol - 2011-04-17, 12:28

Standard
d30 przód - 75w90
d35 tył - 75w140 + dodatek mopara do lsd jeżeli jest

OCC Senior - 2011-04-17, 12:30

Cytat:
dodatek mopara do lsd jeżeli jest
a jest? wlasnie o to pytam.

a reduktor? rozpoznaje ktos?
jaki dobry klej sylikonowy polecacie?

Karol - 2011-04-17, 12:33

poczytaj :git:

http://www.jeepnieci.pl/wj_oleje.html

OCC Senior - 2011-04-17, 12:45

z tego co wyczytalem wczesniej moge do obu mostow kupic w sumie 3.5l 75w140?

i dwa lity NV247 t-case fluid o ile ten reduktor to nv247.

prosze o ewentualna korekte i polecenie jakiegos kleju sylikonowego.

Karol - 2011-04-17, 12:50

OCC Senior napisał/a:
z tego co wyczytalem wczesniej moge do obu mostow kupic w sumie 3.5l 75w140?


możesz

OCC Senior napisał/a:
o ile ten reduktor to nv247


położysz się pod syfem to przeczytasz na tabliczce co pisze

OCC Senior napisał/a:
polecenie jakiegos kleju sylikonowego


byle nie czerwony :shock:

OCC Senior - 2011-04-17, 13:14

Karol napisał/a:
położysz się pod syfem to przeczytasz na tabliczce co pisze

polozyc sie moge tyle ze ostatnio konserowalem samochod i moglem poporstu to zalac masa bitumiczna.

Karol - 2011-04-17, 13:20

OCC Senior, jak zakonserwowałeś aluminiowy reduktor to szacun :raca:
Misiek_87 - 2011-04-17, 13:21

Cytat:
Dzisiaj po kolejnych 6 miesiącach zlałem Valvoline z przedniego mostu bo zacząłem słyszeć most po odjęciu gazu. Olej ponownie srebrno grafitowy-ciekaawee co tym razem wymył z mechanizmu bo i mechanizm nie wyglądał szczególnie błyszcząco. Po zlaniu oleju okazało się że w moście na ściance blisko dna jest p i a s e k Jeżdżąc 100% po czarnym nie miałem okazji utopić mostu więc skąd ten piasek Jedyne co przychodzi mi do głowy to wepchnięcie zanieczyszczeń do mostu podczas wkładania półosi w warsztacie. Ciekawe czy po zalaniu mostu, Moparem z dodatkiem, ten ucichnie czy też już jest po zawodach i za chwilę kompletnie wysypią się łożyska. Tego piasku było tak pół płaskiej łyżeczki od herbaty. Nie słyszałem o łożyskach smarowanych olejem z piaskiem więc remoncik pewnie bliski. Tylko po co mi to było i gdzie to zrobić bez niepotrzebnych atrakcji. Przy okazji zalecam daleko posuniętą ostrożność przy wyborze zastępczego oleju i dodatku. Cholerny Mopar wydaje się być niezastąpiony Dla przypomnienia http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=18700



Z Twojej wypowiedzi wynika, że najwyższy czas zmienić serwis, a nie upatrywać winy w Valvoline. Skoro miałeś piach w moście to oczywista oczywistość, że narobił on trochę szkód. Swoją drogą jak most jest padaką to choćbyć zalał cuda do niego to i tak olej nie będzie czysty przy wymianie.

Morf_86 - 2011-04-17, 22:00

Misiek_87 napisał/a:
jak most jest padaką to choćbyć zalał cuda do niego to i tak olej nie będzie czysty przy wymianie
Zgadza się. Jednak przed zalaniem tym olejem most działał prawidłowo i cicho. Każdy zrobi w swoim aucie co uważa za stosowne, ja tylko opisałem swój przypadek :WJ:
Misiek_87 - 2011-04-18, 20:39

No ok ale skoro nawalili Ci piachu to wcale nie dziwne, że masz żur zamiast oleju. Jeśli most jest ok to choćbyś go zalał najtańszym hipolem to będzie ok. Most to nie jest silnik, no chyba, że mamy LSD czy QD to inna sprawa.
TYGRYSEX - 2011-04-19, 11:22

OCC Senior, a czasem troszku ulanych olejami elementów nie masz ?
Wszystko jakieś takie oleiste - nie masz przecieków ?

[ Dodano: 2011-04-19, 11:25 ]
OCC Senior napisał/a:



A tu Jeepek 8 - kołowy :wink: :P

OCC Senior - 2011-04-19, 13:57

to masa bitumiczna.

[ Dodano: 2011-04-19, 18:51 ]
pokrecilem dzisiaj kolami. nie mam lsd w zadnym z mostow - oleje kupione ;)

Janki - 2011-06-01, 14:56

Tak dla pewności zapytam: do reduktora 247 lejemy moparowy ale bez dodatku lsd jak w mostach?
stopiw - 2011-06-01, 15:14

Janki, ten specialny moopar do nv 247 bez dodatków
mar-yo - 2011-06-01, 17:36

jak to jest w koncu z wymianą oleju w mostach???na jeepnietych pisze ze najlepiej zmieniac co rok lub dwa zaleznie od eksploatacji a kolega ma zj-ta i uwierzcie mi nie oszczędza go.Ma firme brukarska i za autem ciągnie normalnie co się da...przyczepka non stop zawalona.jezdzi równiez w trudnych warunkach geograficznych (dojazd do klienta) tak ze uwierzcie mi na słowo że auto dostaje w d...pe,widzialem na wlasne oczy i on od kupna auta w '96 chyba,tylko dwa razy wymienial olej w mostach...ma QD czyli oleje z dodatkiem do lsd.Wymienial tak jak pisałem moze dwa lub trzy razy i auto mu chodzi bez problemów...zadnych klopotów z mostami do tej pory nie mial,nawet wycieków z mostów tez...wiec co jest kur...grane?wymieniac ten olej co rok czy moze rzadziej?
rapez - 2011-06-01, 17:40

Jeśli most w dobrym stanie, bez wycieków i nie topiony to co 20 tyś. wystarczy.
(moje zdanie).

kauffman - 2011-06-01, 17:54

To ze jakis koles nie wymienia oleju w moscie i most dalej pracuje ma sie nijak do prawidlowego interwalu przebiegu pomiedzy wymianami.
Instrukcja obslugi wyraznie zaznacza co lac i kiedy.

Mosty przod co 12tys mil (interwal B)
Mosty tyl co 12 tys mil (interwal B)

skrzynka rozdzielcza nv242 co 24tys mil (interwal B)
nv147 co 60tys mil (interwal B)
nv247 co 24tys mil (interwal B)

OCC Senior - 2011-06-01, 20:10

mar-yo napisał/a:
ten olej co rok czy moze rzadziej?

osotanio wymienialem olej w tylnym moscie po 40 tys. (albo i wiecej bo taki przebieg mial przy poprzednim wlascicielu). wylecial czysciutki olej. tez nie wiem jak to traktowac.

Misiek_87 - 2011-06-01, 20:13

Jak wyleciał czysty olej to tylko się cieszyć, że most w dobrym stanie bo to żadkość w Jeepie.
OCC Senior - 2011-06-01, 21:58

Misiek_87 napisał/a:
bo to żadkość w Jeepie

za to z przedniego wylecial żur.

Janki - 2011-06-02, 09:14

A jak to jest z tym dodatkiem LSD do mostów?
Ile tego wlewać do każdego z mostów bo w przedni wchodzi 1.2 litra oleju a w tylny 2.2 więc prawie drugie tyle.
Gdzieś wyczytałem że 5% obiętości oleju to by wychodziło do przodu jakieś 60ml a na tył prawie cała buteleczka bo 120ml.

Dobrze kalkuluje? Żeby nie przedobrzyć.

pumba - 2011-06-02, 22:39

Janki a co tak uparłeś się z tym dodatkiem ?
Zalej Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 i nie myśl o dodatku. Ja jestem tydzień po wymianie i nic się nie dzieje. Myślę, że to odpowiedni olej gatunkowo jak i cenowo.
Siema :wink:
Ps. Zero szarpnięć przy ósemeczkach :git:

Janki - 2011-06-03, 14:24

pumba, zakupiłem właśnie cztery litry tego oleju do wymiany ale zakupiłem także i dwa dodatki bo myślałem że mimo wszystko trzeba je lać.

To nie lać czy lać?

rapez - 2011-06-03, 14:30

Janki napisał/a:
pumba, zakupiłem właśnie cztery litry tego oleju do wymiany ale zakupiłem także i dwa dodatki bo myślałem że mimo wszystko trzeba je lać.

To nie lać czy lać?

ja zalałem saf-xj a, że było dużo piwka wypite, to i zalałem po buteleczce do każdego mostu. Nic się nie dzieje, spina ładnie :lol: :lol: :lol: :lol:

Janki - 2011-06-03, 14:44

rapez napisał/a:
saf-xj a
to jest ten sam olej co
pumba napisał/a:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
tylko niby jego nowsza wersja.
mar-yo - 2011-06-03, 15:21

ja kupiłem tego

http://allegro.pl/castrol...1646651961.html

i nie leje dodatku ale mam QTII, a skoro i tak masz dodatek to czemu nie wlac?

Janki - 2011-06-04, 11:05

Mogę dodatku nie wlewać bo koleś z alledrogo na aukcji sprzedawał oryginał MOPARa a przysłał mi CROWNa czyli towar nie zgodny z zamówieniem :mrgreen:

Mogem mu odesłać :mrgreen: i 80 zeta zostanie w kieszeni.

pumba - 2011-06-05, 11:31

rapez napisał/a:
ja zalałem saf-xj a, że było dużo piwka wypite, to i zalałem po buteleczce do każdego mostu. Nic się nie dzieje, spina ładnie :lol: :lol: :lol: :lol:


To pewnie i browara w mostach nie zabrakło :lol: <kasztan>

rapez - 2011-06-05, 17:45

pumba napisał/a:
rapez napisał/a:
ja zalałem saf-xj a, że było dużo piwka wypite, to i zalałem po buteleczce do każdego mostu. Nic się nie dzieje, spina ładnie :lol: :lol: :lol: :lol:


To pewnie i browara w mostach nie zabrakło :lol: <kasztan>


A widzisz, to może temu po ostatnich upalaniach czułem piwo :)20 :)20 :)20

Janki - 2011-06-06, 11:45

Dzisiaj dzwoniłem do dwóch serwisów od Jeepa, do rafików i jeszcze gdzieś ale też ze strony jeepnięci.pl z pytaniem o ten dodatek i olej.

Raffiki: do oleju Castrola nie trzeba dolewać dodatku bo on już ma w sobie ten dodatek

Inny: niby ponoć ma już ten dodatek ale jak się doleje to zaszkodzić nie zaszkodzi więc ja dolewam

:loll: :loll: :loll: i bądz mądry.

rapez - 2011-06-06, 13:25

Janki napisał/a:
Dzisiaj dzwoniłem do dwóch serwisów od Jeepa, do rafików i jeszcze gdzieś ale też ze strony jeepnięci.pl z pytaniem o ten dodatek i olej.

Raffiki: do oleju Castrola nie trzeba dolewać dodatku bo on już ma w sobie ten dodatek

Inny: niby ponoć ma już ten dodatek ale jak się doleje to zaszkodzić nie zaszkodzi więc ja dolewam

:loll: :loll: :loll: i bądz mądry.


...a nikt nie mówił o piwie??? <kasztan>

bonart1 - 2011-06-06, 13:28

Janki, masz ten sam problem co ja jakies 3 mce temu, i tez dzwonilem do rafikow... :D ale tez zadzwonilem na linie techniczna do CASTROL.PL i tam gosciu mi powiedzial to samo co rafiki - SAF-XJ ma wlasnie dodatek do LSD bo zostal stworzony do mostow z LSD i nie trzeba tam lac dodatkowo dodatku...

[ Dodano: 2011-06-06, 13:29 ]
pumba napisał/a:
rapez napisał/a:
ja zalałem saf-xj a, że było dużo piwka wypite, to i zalałem po buteleczce do każdego mostu. Nic się nie dzieje, spina ładnie :lol: :lol: :lol: :lol:


To pewnie i browara w mostach nie zabrakło :lol: <kasztan>



w moscie browar, a do gardla wlal SAF-XJ i jeszcze potem dodatek crowna...

cypress5 - 2011-06-07, 00:13

ja tam panowie lece juz na przednim oleju ze 4 lata i spokój, a tylnim 3 lata - niedawno łożyska w tylnim moście wszystkie wymieniałem i olejek czysty jak łza....ale i tak mi wymienili olej bo już katalogowy okres się już kończył, więć za h.... nie wiem po co te szopki....skoro było dobrze.... :WJ:
mar-yo - 2011-06-07, 12:39

bonart1 napisał/a:
SAF-XJ ma wlasnie dodatek do LSD bo zostal stworzony do mostow z LSD i nie trzeba tam lac dodatkowo dodatku...



sprawdzanie zawartosci cukru w cukrze <kasztan>

baranina3 - 2011-12-01, 17:44

Odświeże temat-mam pytanie,czy korki spustowe oleju w reduktorze trzeba skręcać na jakąś pastę do gwintów czy nie koniecznie jeśli tak to jaka pasta jest najlepsza...
stopiw - 2011-12-01, 17:45

baranina3, niczym nie smarujesz wkręcasz po wymianie i gotowe
baranina3 - 2011-12-01, 17:52

jeśli chodzi o siłę dokręcenia to są jakieś parametry,czy dokręcamy na "wyczucie"...
stopiw - 2011-12-01, 19:38

baranina3, z wielkim wyczuciem jak poczujesz opór to bedzie git
baranina3 - 2011-12-01, 21:20

stopiw-dzięki :git:
bywalec - 2011-12-02, 07:08

baranina3 napisał/a:
jeśli chodzi o siłę dokręcenia to są jakieś parametry,czy dokręcamy na "wyczucie"...


Moment dokręcania korków spustowych/wlewowych:
TRANSFER CASE - NV247 - 41-54 Nm
TRANSFER CASE - NV242 - 20-25 Nm

SAJENS - 2011-12-07, 20:26

Cześć witam

Potrzebne info od znawcy tematu.
Dzisiaj w okazyjnej cenie wpadł mi w ręce taki komplet:

2 x QUAKER STATE FULL SYNTHETIC 75W-140 GL-5 946ml
1 x LIQUI MOLY GETRIEBE OIL ADDITIV MoS2-Leichtlauf 20 g

1). Czy ten olej można stosować do mostu z Quadra Drive tylnego oczywiście (wyczytałem że potrzebny dodatek do LSD
2). Na info wyczytałem że do tylnego mostu w moim aucie wchodzi 2.24L Oleju więc troszkę brakuje chyba żę to wystarczy
3). Czy ten dodatek który wymieniłem powyżej można stosować z tym olejem i czy jedna tubka wystarczy (na stronie producenta wyczytałem że powinno być 20G na 1L oleju czyli powinna być jeszcze jedna tubka, a może wystarczy jedna)

Proszę o konkretne info.
Pozdrawiam
SAJEN

agmar - 2011-12-07, 20:31

SAJENS napisał/a:
1). Czy ten olej można stosować do mostu z Quadra Drive tylnego oczywiście (wyczytałem że potrzebny dodatek do LSD
a czemu tylnego oczywiście?? do przodu lejesz ten sam olej co w tyle i tak samo dodatek chyba że zapodasz castrola safxj czy jakoś tak ale i tu jak poczytasz forum to jedni stosują dodatek inni nie

co do oleju który podałeś nie mam pojęcia :mrgreen:

SAJENS - 2011-12-07, 20:43

A tak jakoś mi się napisało bo w nim teraz chciałem wymienić.
:)

jasss28 - 2012-01-19, 15:02

Odświeżam temacik koledzy. Mam skrzynię NV247 w Grandzie z końca 2001 jest to europejczyk z polskiego salonu. A w instrukcji mam jasno wpisane olej do reduktora: MOPAR ATF lub DEXRON III. Oczywiście jest to QDII. natomiast nic nie ma tam o NV247 t-case fluid. W 2001 chyba nie produkowali jeszcze tego NV247..? Chyba, że się mylę. Dlatego jeżdzę na tym co zaleca instrukcja i natłukłem już ponad 300 000 km a reduktor zasuwa aż miło. Mosty też są ok. Waże jest co piszą w istrukcji, tak sądzę :git:
Kaper - 2012-01-19, 15:19

Do skrzyni Mopar ATF +4
Do reduktora Transfer Case Lubricant Mopar - http://moto.allegro.pl/ol...2066503647.html
Wszystko masz tu - http://www.jeepnieci.pl/wj_oleje.html

Qba - 2012-01-19, 22:23

Kaper, chyba nie doczytałeś, co kolega napisał... :wink:
Kaper - 2012-01-20, 10:27

Qba, a w którym miejscu minąłem się z prawdą?
Qba - 2012-01-20, 20:14

Kaper napisał/a:
Qba, a w którym miejscu minąłem się z prawdą?

Kaper, a czy ja Ci coś takiego zarzuciłem? :shock: Zapewniam Cię, że nawet mi to nie przeszło przez głowę.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to kolega jasss28 o nic nie pytał i nie miał żadnych wątpliwości, co gdzie wlać, a jedynie podzielił się z nami swoimi doświadczeniami ze stosowaniem ATFa do reduktora.
Merytorycznie całkowicie się z Tobą zgadzam.

agmar - 2012-01-20, 22:59

jasss28 napisał/a:
Waże jest co piszą w istrukcji, tak sądzę :git:
taaaaaaaaaaaaaaa]
i pewnie dlatego masz jeepa z 2001 roku z QDII :lol: :lol: :lol: :lol:
jasss28 napisał/a:
Oczywiście jest to QDII.


[ Dodano: 2012-01-20, 23:02 ]
a co do tego to masz rację :git:

jasss28 napisał/a:
A w instrukcji mam jasno wpisane olej do reduktora: MOPAR ATF lub DEXRON III

rapez - 2012-01-21, 14:01

Koledzy dziś przy sprawdzaniu płynów w moim :WJ: zauważyłem, że olej w reduktorze 247 mam deczko szary, tak delikatnie "zmlekowany" :mrgreen: , ostatnio był wypadzik i dość głębokie brodzenie. Nabrałem chyba trochę wody :(
Jutro mam mały rajd w terenie (non stop 4LO), przód mi się dopina więc na razie działa.
Czy mogę śmiało jechać i ufać, że w reduktorze gero nie zepsuje się? 100% jazdy na 4LO.

Misiek_87 - 2012-01-21, 19:10

Jak najszybciej wymień olej.
Kaper - 2012-01-23, 11:47

Qba, wygłupiłem się :oops: Obiecuje, to się więcej nie powtórzy :)20
rapez - 2012-01-23, 13:03

Misiek_87 napisał/a:
Jak najszybciej wymień olej.

Już zamówiony.
W niedzielę jednak byłem na rajdzie, mam nadzieję, że tego nie pożałuję.
Pytanko? Czemu tylko reduktor zassał wodę a mosty nie?
Brodzenie było ponad zderzak, lift mam 4".
Odpowietrzenia seryjne mam...(ma ktoś fotki miejsca odpowietrzeń red. 247 i asb 45RFE?

agmar - 2012-01-23, 13:07

rapez napisał/a:
(ma ktoś fotki miejsca odpowietrzeń red. 247 i asb 45RFE?
poszukaj temat o odpowietrznikach wrzucałem tam fotki gdzie jest zakończone odpowietrzenie skrzyni i reduktora :wink:

[ Dodano: 2012-01-23, 13:13 ]
a żebyś daleko nie szukał to masz fotkę na skrzyni 545rfe



odpowietrzenie reduktora kończy się mniej więcej tak samo

rapez - 2012-01-23, 13:47

agmar, Widziałem ten temat i studiowałem to, ale nie znalazłem tych miejsc. Mam angola, ale to nie ma chyba znaczenia. Może trzeba mieć rączkę, jak szczupła nastolatka, aby się tam dostać?
Myślę, że do reduktora mogło się nalać przez ten gumowy korek na górze, zaraz nad wyjściem na tylni wał. Pewnie skrzynia lepiej zabezpieczona jest?!

Qba - 2012-01-23, 14:01

rapez, sprawdź, czy rurka od odpowietrzenia reduktora nie jest gdzieś załamana, wtedy po wjechaniu w wodę reduktor nie może zassać przez nią powietrza i ssie wodę uszczelniaczami.

[ Dodano: 2012-01-23, 14:01 ]
Kaper, spoko :)

agmar - 2012-01-23, 15:22

rapez napisał/a:
Może trzeba mieć rączkę, jak szczupła nastolatka, aby się tam dostać?
niestety ale tak jest
bonart1 - 2012-01-23, 16:55

jeszcze do reduktora lape wsadzisz, ale i tak nic nie zdejmiesz ani nie nalozysz weza... tzn trzeba to sposobem... lape odpowiednio wcisnac i na dwa palce , o ile silne palce masz i jestes w stanie scisnac mocna wskazujacy ze srodkowym i wolne ruch posuwiste przy zakladaniu weza ...

o skrzyni to mozna zapomniec... nie wiem, ale przeciez oni powinni przy projektowaniu w cad'zie jakos
uwzgledniac kwestje dostania sie do elementow... :lol: akurat wtedy gdy projektowali odpowietrznik w skrzyni to mieli impreze i im sie nie chcialo za duzo o tym rozmyslac... :lol:

agmar - 2012-01-23, 16:58

raczej nie przypuszczali że jakiś użytkownik WJ/WG może go tak głęboko taplać :mrgreen:
gargo - 2012-01-25, 14:41

panowie chcialbym zadac takie krotkie pytanie zbaczajac troszke z tematu.
do wj do skrzyni r 2000 4.7 zalecany jast atf4+ mopara a czy dexron 6 sie nadaje dzieki za pomoc :WJ:

Jacur - 2012-01-25, 16:22

gargo napisał/a:
a czy dexron 6 sie nadaje
Nie nie nadaje się, ma być ATF 4+
gargo - 2012-01-25, 16:47

juz doczytalem dzieki
a czy ravanol atf4+ bedzie dobry :auto:

Jacur - 2012-01-25, 17:02

gargo napisał/a:
a czy ravanol atf4+ bedzie dobry
Zalewają go i sobie chwalą. Niektórzy twierdzą, że jest lepszy niż Mopar.
gargo - 2012-01-25, 17:45

dzieki wielkie :rock:

[ Dodano: 2012-11-21, 13:32 ]
Panowie bylem dzis w serwisie w VERONIE po zestaw lozysk i uszczelniaczy do nv247 i oswiecono mnie ze FIAT jako aktualny wlasciciel JEEPA rezygnuje z oleji MOPARA i przechodzi na europejski odpowiednik i np. zamiast oleju moparowskigo dostalem
POWERGEAR4 z firmy PETRONAS,ktory jest odpowiednikiem MOPARA.nv247
Poszperalem,powachalem itp. i chyba wydaje sie taki sam.
Serwisy podobno wyprzedaja to co na magazynach i potem przechodza na PETRONASA.

picek-03 - 2013-03-02, 13:03

Witam przeczytałem temat do końca i jeszcze wiele innych tyle tego jest ze juz sie zamotałem i zgłupiałem, będę wymieniał olej i chciałem zrobić to za jednym zamachem czy może ktoś napisać jaki olej nie za drogi nie za tani i konkretnie gdzie musi być mopara a gdzie można zastosować jakąś inna firmę
silnik-?
skrzynia-?
reduktor-?
most przód-?
most tył-?
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 2000 rok skrzynia QUADRA-DRIVE chyba raczej mam wgrany piaty bieg, nie wiem czy mam tylnym moście LSD bo jak kręcę kołem to drugie kręci się w drugą stronę chyba że jest i jest walnięte niewiem jak to inacze sprawdzić. Pozdrawiam

rapez - 2013-03-02, 14:04

picek-03

silnik... najlepiej 5w30
skrzynia atf 4+ (jak masz revanol to też może być)
reduktor nv247 (ja śmigam na atf4+ bo i tak wnet zmieniam reduktor na inny)
mosty... 75w140castrolXJ lub mopar + dodatek (na tył może być 80w90 ) I wymiana rak w roku wskazana!!!

Powinieneś mieć vari lock skoro masz QD chyba, że masz sam z usa wtedy lsd.
Skoro koło kręci się w odwrotną stronę wymień olej... jak gruchę otworzysz to zobaczysz co tam jest. (są też wytłoczenia na niej lub instrukcja wg. fotek... jest gdzieś na forum).

Teraz moje skromne zdanie, jako użytkownika 2 WG od lat pięciu.
Mopara lałem tylko do asb i reduktora. W całą resztę zalewałem zamienniki i przez te wszystkie lata nic się nie zepsuło. Był raz olej 10w40 a potem 5w30 i nic się nie działo.
WAŻNE!!! aby był wymieniany na czas i był wlany w odpowiedniej ilości... lecz tu też można się kłócić...

Najczęściej i bezspornie w mostach raz w roku. Silniku raz w roku, asb co 3 lata. Reduktor raz w roku... inne płyny co dwa lata. (chłodniczy co 4 lata).
Lecz gdy śmigasz w terenie... mowa o prawdziwym off a nie raz na jakiś czas... wtedy wszystko raz w roku i tylko asb co dwa lata.
Każde utopienie samochodu... sprawdzamy gdzie jest woda ale najczęściej wymieniamy płyny w wszystkim co miało z nią kontakt.
To tyle...

p.krzysiek - 2013-03-02, 14:40

Tu sobie poczytaj
http://www.jeepnieci.pl/wj_oleje.html

picek-03 - 2013-03-02, 15:54

dziękuję za porady pozdrawiam

[ Dodano: 2013-03-03, 20:52 ]
witam czy o taki olej castrola chodzi do mostów przod i tył
http://allegro.pl/castrol...3005056344.html
bo jest jeszcze taki nie wiem jaka jest różnica
http://allegro.pl/castrol...2997018107.html
a do silnika moze byc taki OLEJ VALVOLINE 10W40 MAXLIFE
http://allegro.pl/valvoli...3048149596.html
dzięki za podpowiedzi i Pozdrawiam

Grzechoo - 2013-10-04, 01:11

Panowie, I Panie oczywiscie, jesli sa jakies na forum :D ,
Wiem ze bylo to juz walkowane miliard razy ale im wiecej czytam tym bardziej glupieje.
Kazdy poleca cos innego a mi sie spieszy z wymiana oleju w mostach przed zima.
No wiec mam Granda 2,7 CRD z 2003 roku. Skrzynia zakladam ze QD czyli z laje do obu mostow 75W140 z LSD
No i teraz ktory olej. jedni pisza zeby tylko MOTULa lac, inni ze byle cos tylko zeby LSD byl pozadny.
dla mnie roznica zasadnicza bo ceny za olej w UK potrafia byc zabojcze.
jeszcze jedna uwaga. moj WJ ma spory przebieg to 200k mil. nie wiem czy ma to wplyw na olej w dyfrach. chyba nie ale wole o tym wspomniec.

wiec tak motula moge miec za okolo 120PLN
http://www.ebay.co.uk/itm...=item3cd612da0e

ale znalazlem tez takie wynalazki:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4854068b0e
2 litry + dodatek LSD za pi razy oko ta sama cene co motul

albo takie cudo:
tutaj piec litrow w tej samej cenie co 2l motul. tylko musial bym dokupic LSD
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4173f6de5b

chyba ze macie jakies swoje sprawdzone oleje ktore warto rozpatrzyc. szukac bede pewnie w okolicy siebie ale nie wykluczam tez zakupu w PL jesli macie polecane sklepy

z gory dzieki za pomoc i nie bijcie za mocno za poruszanie w kolko tego samego :oops:

Kaper - 2013-10-04, 08:55

Grzechoo, jak będziesz w PL to zajrzyj tutaj :)23
Grzechoo - 2013-10-04, 13:39

noo Motul za 55pln za litr to bardzo dobra cena :)
a nie wysylasz przypadkiem za granice? :D
jesli bym bral graty z PL to od razu kupil bym olej i filtry do skrzyni, silnika i reduktora
chyba ze ktos bedzie jechal na trasie Lodz - UK to bym go poprosil o przysluge :P

Kaper - 2013-10-04, 14:38

Grzechoo, mogę wysłać paczkę na wyspy. Szczegóły na PW
brykiet - 2013-10-04, 16:10

zastanawia mnie jedno - w oczekiwaniu na olej 75w140 d0 przedniego mostu potrzebuje na pare dni wlac inny . czy jak wleje 80w90 i zrobie na nim powiedzmy 200 km do czasu az dotrze przesylka z 75w140 to cos się stanie z mostem ?
Kaper - 2013-10-04, 16:14

brykiet, nic się nie stanie tylko nie szkoda Ci oleju i dodatku na 200 km? Polataj te 200km na starym i wlej już odpowiedni.
brykiet - 2013-10-04, 17:44

dodatku nie leje bo mam otwarte mosty a za tydzień mam przegląd . druga sprawa to wymieniam obydwa uszczelniacze w moście i od razu sprawdze czy jeszcze cos nie cieknie zanim wleje drogi 75w140
el-company - 2013-10-04, 19:47

brykiet, jeżeli nie wlejesz dodatku do mostu zajedziesz tarczki :wink:
brykiet - 2013-10-04, 20:17

mam otwarte mosty - nie mam vari locka ani innych tego typu wiec nie mam co zatrzeć :rock:
el-company - 2013-10-04, 22:32

brykiet napisał/a:
mam otwarte mosty - nie mam vari locka
:shock:
wg mnie dziwna sprawa żadnych blokad :shock: ani vari locka ani lsd :shock:
W takim wypadku możesz zalać 80w90 :wink:

brykiet - 2013-10-05, 09:42

dlaczego ? mam quadra-track II czyli bez blokady z przodu. mogę mieć track-locka z tylu bo był w opcji ale dowiem się tego dopiero jak otworze tylni most
rapez - 2013-10-06, 09:12

Śmiało Można lać 80w90 w tylnym moście do vari i lsd , tylko musi być dodatek. :mrgreen:

Nie zamierzam się przekomarzać z Wami... powiem tylko że stosuje to serwis i największy serwis Jeepa w Polsce.
Jest to dopuszczalne; ba, nawet zalecane jak śmigasz w terenie lub targasz przyczepę.
:rock:

brykiet - 2013-10-06, 11:01



i znow blad . do przedniego mostu wyłącznie 75w-140 ( i stad pojawilo się moje pytanie czy most mi się nie rozleci jak pojade na 80w-90 ). do tylnego mostu 80w-90 ale jeśli samochod jest używany do "ciężkiej pracy " lub lata z przyczepa ma być wlany 75w -140. plus oczywiście dodatki jeśli jest trac-lok albo vari-lok

rapez - 2013-10-06, 11:30

brykiet,
Teoria a praktyka... zobacz co leją ...
... sami znani mechanicy Jeepów w Polsce.
Ja śmigam na 80w90 w tylnym moście już kilka lat i jest cacy. Vari działa.

brykiet - 2013-10-06, 12:08

ale do tylu jak najbardziej możesz lac 80w90. jak nie robisz jako np. .pomoc drogowa , nie ciągasz lawet na codzien to nawet jest wskazany . mnie interesowalo czemu w nie obciążonym przednim moście musi być 75w-140 bo go musze kupować w internecie bo w sklepach go nie ma?
rapez - 2013-10-06, 15:57

Moim zdaniem most jest mniej "obciążony" i dlatego.
Jak pada vari to najczęściej pierwszy most leci.

Grzechoo - 2013-10-16, 13:14

a takie jeszcze pytanie przyszlo mi do glowy. jaka sila powinienem dokrecic sruby mostow?
rapez - 2013-10-16, 17:20

Z wyczuciem ... mocno; nie wiem dokładnie z jaką siłą ale ktoś zapewne zaraz Ci napisze :git:
Grzechoo - 2013-10-17, 12:13

dobra mam
http://www.jeep4x4center....rque-values.jpg

jeszcze garstka przydatnych informacji:
http://www.jeepforum.com/...e-list-1397735/

Forest - 2014-01-21, 10:54

Podniosę trochę wątek...
Dopieszczam Granda po zakupie (rok 2004, 2,7CRD, przebieg 235 tys., przeznaczenie: 95% miasto/trasa) i tak sobie wymyśliłem, że będę się starał używać oryginałów. O ile przeżyłem jakoś ceny oryginalnych wahaczy z osprzętem i większości olejów to jak zobaczyłem ile kosztuje Mopar LSD to spadłem z krzesła. Na szczęście znalazłem ten wątek :D i już wiem, że są alternatywy. Utwierdźcie mnie proszę w przekonaniu, że będą one OK odpowiadając na parę pytań:
1. Jeep jest w PL od 2010 roku i w tym czasie był "serwisowany" u przysłowiowego Pana Stasia, więc wątpię żeby w mostach był Mopar. Chociaż z drugiej strony można też założyć, że mosty w ogóle nie były w tym czasie robione i jest w nich to co zalali jeszcze Niemcy, czyli na 90% jednak Mopar. Czy mosty przeżyją jeśli po takim przepracowym Moparze zaleję im któryś z zamienników?
2. Najczęściej polecany był Castrol Syntrax . Ale ostatnio był też wspominany Motul. Warto brać Motula? Czy bez różnicy?
3. Jeepnięci zalecają do skrzyni biegów jakiś ShellT 3403 - co to w ogóle jest za wynalazek? Zakładam, że jak naleję Mopara ATF 4+ to będzie dobrze??
4. Ile mniej więcej płynu wchodzi do układu wspomagania?

GH_Stargard - 2014-01-21, 11:28

Forest napisał/a:
1. Jeep jest w PL od 2010 roku i w tym czasie był "serwisowany" u przysłowiowego Pana Stasia, więc wątpię żeby w mostach był Mopar. Chociaż z drugiej strony można też założyć, że mosty w ogóle nie były w tym czasie robione i jest w nich to co zalali jeszcze Niemcy, czyli na 90% jednak Mopar. Czy mosty przeżyją jeśli po takim przepracowym Moparze zaleję im któryś z zamienników?


ASO w szczecinie leje TOTAL a Mopara na życzenie

Forest napisał/a:
2. Najczęściej polecany był Castrol Syntrax . Ale ostatnio był też wspominany Motul. Warto brać Motula? Czy bez różnicy?



Ja mam Castrola i w przeciwieństwie do Totala to mosty ciszej pracują. Aha do tego Castrola Syntrax limited slip nie trzeba dolewać dodatku.


Forest napisał/a:
3. Jeepnięci zalecają do skrzyni biegów jakiś ShellT 3403 - co to w ogóle jest za wynalazek? Zakładam, że jak naleję Mopara ATF 4+ to będzie dobrze??



ASo szczecin leje do naszych skrzyń właśnie ATF 4+ - sam też mam taki w skrzyni. 60K km i nic złego się niedzieje. Także niesłuchaj innych którzy będą zaraz mówili że na tym ATF4+ skrzynia się zaraz rozleci.

Forest napisał/a:
4. Ile mniej więcej płynu wchodzi do układu wspomagania?


coś koło 1litr

[ Dodano: 2014-01-21, 11:29 ]
no ale w reduktorze tylko MOPAR

mapajaw - 2014-01-21, 11:34

Mam pytanie , ile lać dodatku do tylnego mostu, oraz co ile tyś. km. wymieniać olej w skrzyni
GH_Stargard - 2014-01-21, 11:49

mapajaw napisał/a:
ile lać dodatku do tylnego mostu


1 buteleczka chyba 0,2l

mapajaw napisał/a:
o ile tyś. km. wymieniać olej w skrzyni


60K - 90K km = dla CRD

30K dla PB

Forest - 2014-01-21, 11:57

Dzięki GH_Stargard! Czyli zalewam:
* skrzynia - Mopar ATF 4+,
* mosty - Castrol Syntrax limited slip (BEZ dodawania LSD),
* reduktor - Mopar NV247,
* wspomaganie - Mopar Power Steering Fluid.

Gdybyś ktoś chciał coś skomentować to chętnie posłucham ...

GH_Stargard - 2014-01-21, 12:02

Forest napisał/a:
Dzięki GH_Stargard! Czyli zalewam:
* skrzynia - Mopar ATF 4+,
* mosty - Castrol Syntrax limited slip (BEZ dodawania LSD),
* reduktor - Mopar NV247,
* wspomaganie - Mopar Power Steering Fluid.



No takie właśnie zestawienie ja mam w swoim - dokładnie to samo

stalker - 2014-01-21, 12:13

Nie wiem po ile masz tego mopara ATF+ ale jest kilka innych rodzajów oleju które spełniają norma MB 236.12/14 i są tańsze, na przykład bardzo dobry olej Motul MultiATF czy Fuchs Titan 3353 które kupisz poniżej 30zl za litr. Bez sensu jest lać olej który nie ma specyfikacji do danej skrzyni i do tego jest droższy, ale to twoja kasa.

Aha, do wspomagania też ten sam ATF co do skrzyni.

GH_Stargard - 2014-01-21, 12:21

stalker napisał/a:
Bez sensu jest lać olej który nie ma specyfikacji do danej skrzyni



Jak niema jak ma. Dzwoń do ASO i potwierdź jak nie wierzysz. :P

[ Dodano: 2014-01-21, 12:23 ]
stalker napisał/a:
do wspomagania też ten sam ATF co do skrzyni


Słyszałem tu na forum że NIE. Bo pompy lecą.

Forest - 2014-01-21, 12:24

stalker napisał/a:
Nie wiem po ile masz tego mopara ATF+ ale jest kilka innych rodzajów oleju które spełniają norma MB 236.12/14 i są tańsze, na przykład bardzo dobry olej Motul MultiATF czy Fuchs Titan 3353

No właśnie tu jest mały dylemacik - bo przecież ta skrzynia nie ma nic wspólnego z jeepem, tylko z mercedesem i tego Mopara do niej to chyba zalecają tak trochę "z rozpędu"...

stalker - 2014-01-21, 12:30

GH_Stargard napisał/a:
stalker napisał/a:
Bez sensu jest lać olej który nie ma specyfikacji do danej skrzyni



Jak niema jak ma. Dzwoń do ASO i potwierdź jak nie wierzysz. :P

[ Dodano: 2014-01-21, 12:23 ]
stalker napisał/a:
do wspomagania też ten sam ATF co do skrzyni


Słyszałem tu na forum że NIE. Bo pompy lecą.


ATF II i III to może i nie bo to oleje mineralne, ale MultiATF/4+ już ma dużo lepsze parametry jako olej hydrauliczny do wspomagania. Mopar do wspomagania to zwykły ATF, szkoda kasy bo płacisz za sam napis.

GH_Stargard - 2014-01-21, 12:40

właśnie ten temacik związany z olejami do skrzyń mercedesa przerabiałem.
Fakt nie może być inny niż ATF4+ z rodziny ATF (czyli żaden ATF2 czy 3 czy sam 4)

a do wspomagania do wiem tyle co pisali inni, ale tego już nie znajdę.
Faktem jest też że jeżeli wlejesz tam jakiś zwykły to może zatrzeć pompę,
no ale zanim to nastąpi wspomaganie tez będzie przecież. Stąd wnioski innych że zwykłego nie lać.

brykiet - 2014-01-21, 12:59

do wpomagania tylko mopar i stwierdzanie ze to wyrzucanie pieniędzy to bzdura - kupiłem litr pare lat temu , dolałem , może z 50 ml do pelnego stanu i smiga już kilkadziesiąt tys km . lanie g... do wpomagania skutkuje później postami typu : pompa mi wyje albo nie działa . co do skrzyni w crd - aso mercedesa i aso jeepa w uk nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni . skrzynia jest zalana raz na cala jej zywotnosc i jeśli nic się z nia nie dzieje nikt w niej tutaj nie grzebie . sprawdzenie stanu , dolanie ew i to wszystko . w innym temacie wkleiłem kompl informacje lacznie z email-em z amerykańskiego mercedesa na temat wymiany oleju w tej skrzyni . ale każdy robi jak uważa - coby nie było ze ktoś mi zarzuci ze skrzynia mu się zepsula bo oleju nie wymienil :lol: - ja osobiście stosuje się do zaleceń obudwu aso i jak na razie majac ponad 250 tys km na liczniku ze skrzynia problemów nie mam :rock: i dlatego tez w instrukcjach serwisowych do crd i w zaleceniach przeglądowych do crd nie znajdziecie pozycji - wymiana oleju w skrzyni biegow a jeśli ktoś taka znajdzie poproszę o skana :rock:
Forest - 2014-01-21, 13:04

Dzięki brykiet. Do wspomagania postanowione, że leci Mopar i koniec. A z tą skrzynią to mi teraz dałeś do myślenia... Czy w Grandzie można jakoś bezboleśnie sprawdzić stan oleju w skrzyni? Bez rozbierania? Tak żeby tylko ewentualnie dolać, zakręcić i zapomnieć?
GH_Stargard - 2014-01-21, 13:06

brykiet napisał/a:
ale każdy robi jak uważa


zgadzam się. Ostatnio jak czytałem na forum merca to na początku produkcji tych skrzyń nie przewidywali wymian oleji, później jednak zmienili zdanie i zalecają wymiane po każdych 120K km. Obecnie ASO Jeep szczecin zaleca wymianę po 60K albo 90K bo juz nie pamiętam.

brykiet - 2014-01-21, 13:06

potrzebujesz specjalny bagnet który kupujesz osobno i nim sprawdzasz poziom .
GH_Stargard - 2014-01-21, 13:07

Forest napisał/a:
Dzięki brykiet. Do wspomagania postanowione, że leci Mopar i koniec. A z tą skrzynią to mi teraz dałeś do myślenia... Czy w Grandzie można jakoś bezboleśnie sprawdzić stan oleju w skrzyni? Bez rozbierania? Tak żeby tylko ewentualnie dolać, zakręcić i zapomnieć?


Kupujesz albo dorabiasz bagnet i lala.

brykiet - 2014-01-21, 13:09

Anglicy w aso jeepa nie przewiduja wymiany oleju w tej skrzyni . ponieważ tez robilem pelny serwis olejowy i nie chciało mi się grzebać w skrzyni pojechałem do aso i pytam ile ? a oni - nie wiem .... bo nigdy tego jeszcze nie robili - bo w tej skrzyni oleju się nie zmienia. :lol:
Forest - 2014-01-21, 13:18

brykiet napisał/a:
... bo w tej skrzyni oleju się nie zmienia

Hmm, skoro skrzynia działa dobrze, bez żadnego szarpania, itp. to może faktycznie jej nie ruszać? Co myślicie?
Czy sama czynność wymiany oleju jest jakoś mocno "stresująca" dla skrzyni? Tzn. czy można "przy okazji" coś uszkodzić, pogorszyć?

brykiet - 2014-01-21, 13:24

przejedz się do aso merca i zapytaj co oni robia ze skrzynia 722.6 / w5j400 , zrob to samo z aso jeepa , porównaj , wyciągnij wnioski i działaj :rock:
stalker - 2014-01-21, 13:25

Mercedes parę ładnych lat temu "odszczekał" fakt bezobsługiwości tych skrzyń. A spowodowane to było dużą awaryjnością spowodowaną starym olejem. Obecnie wymiana według Mercedesa obowiązkowo co 60kkm. Żeby nie być gołosłownym posłuchajcie sobie

http://www.youtube.com/watch?v=9SwtN49SOag

brykiet napisał/a:
do wpomagania tylko mopar i stwierdzanie ze to wyrzucanie pieniędzy to bzdura - kupiłem litr pare lat temu , dolałem , może z 50 ml do pelnego stanu i smiga już kilkadziesiąt tys km . lanie g... do wpomagania skutkuje później postami typu : pompa mi wyje albo nie działa . co do skrzyni w crd - aso mercedesa i aso jeepa w uk nie przewiduje wymiany oleju w tej skrzyni . skrzynia jest zalana raz na cala jej zywotnosc i jeśli nic się z nia nie dzieje nikt w niej tutaj nie grzebie . sprawdzenie stanu , dolanie ew i to wszystko . w innym temacie wkleiłem kompl informacje lacznie z email-em z amerykańskiego mercedesa na temat wymiany oleju w tej skrzyni . ale każdy robi jak uważa - coby nie było ze ktoś mi zarzuci ze skrzynia mu się zepsula bo oleju nie wymienil :lol: - ja osobiście stosuje się do zaleceń obudwu aso i jak na razie majac ponad 250 tys km na liczniku ze skrzynia problemów nie mam :rock: i dlatego tez w instrukcjach serwisowych do crd i w zaleceniach przeglądowych do crd nie znajdziecie pozycji - wymiana oleju w skrzyni biegow a jeśli ktoś taka znajdzie poproszę o skana :rock:


ale widze bajek i zabobonów w społeczeństwie krąży, to aż niewiarygodne jest. Może poczytajcie lub przyjmijcie po prostu do wiadomości, że dowolny płyn hydrauliczny spełniający normę GM 1050017, spec 9985010 (inna nazwa moparowskiej MS-5931) będzie ok. Normy te spełniają wszystkie płyny do wspomagania, popularne u nas Prestone, STP, Valvoline , Pyrol etc wszystkie mają te normy a kosztują 24zł za litr. Dodatkowo oleje typu MultiATF czy AMSOIL Universal Synthetic ATF idealnie zastępują te drogie z metką Mopar a mają tą zaletę, że wolniej się starzeją i mają lepsze właściwości smarujące oraz odporność na temperaturę. Wraz ze znajomymi przejechaliśmy z takimi olejami we wspomaganiu dobrze ponad milion kilometrów ( dwa jeepy WJ, Chrysler 300C, Chrysler Pacyfica, ford F150 i jeep WK) i wszystko jest w jak najlepszym porządku, nikt nie miał nigdy żadnych przygód. Amerykanie leją to od lat i w życiu nie słyszałem żeby od odpowiedniego oleju się pompa zatarła, bzdura.

Różnica kosztów wymiany oleju w skrzyni, mostach, reduktorze i wspomaganiu pomiędzy produktami z napisem Mopar a takimi z napisem Motul czy Valvoline to lekko licząc 500zl a za to można już komplet bardzo dobrych klocków i olej do silnika z filtrem kupić. Każdy wydaje pieniądze jak chce, ale wyrzucanie ich w błoto jest po prostu marnotrawstwem i nich nikt nie nazywa tego jedynym słusznym rozwiązaniem.

brykiet - 2014-01-21, 13:32

Dear Mr. xxxxxxxxx,

Thank you for your recent internet inquiry.

Any Mercedes-Benz vehicles model year 1998-2005 are not required a transmission service.
If we can be of any further assistance, please feel free to e-mail us again or call us at 1-800-FOR-MERCedes (1-800-367-6372).

Sincerely,

Elizabeth W.
Consumer Promotions
Mercedes-Benz USA, LLC

w starych modelach skrzyni czyli takich jak nasze nie przewidziano wymiany oleju . dopiero wnowszych modelach tej skrzyni owszem .
tutaj macie wszystko na ten temat coby nie pisać tego po raz kolejny
http://www.benzworld.org/...ission-faq.html
i jak widać aso merca w Polsce i aso merca w angli maja rozne wytyczne :lol:

GH_Stargard - 2014-01-21, 13:42

brykiet napisał/a:
w starych modelach skrzyni czyli takich jak nasze


wiem ze są 2 rodzaje skrzyń podobnych do naszych, ale czy nie właśnie te nasze są właśnie nowsze? gdzieś też to wyczytałem, ale obecnie nie udowodnie tego.

brykiet - 2014-01-21, 13:43

nasze sa pierwsze ponieważ były montowane 1999 - 2004 , czyli nie mogą być nowszego typu

[ Dodano: 2014-01-21, 12:46 ]
stalker, sorry za głupie pytanie ale czy zrozumiales co gość mowi na tym filmiku ? pada tam stwierdzenie ze po latach mercedes zmienil zdanie ale ... pierwasza wymiana po podajze 40 tys mil i później “sealed for life.” a to tylko dlatego żeby usunąć ze skrzyni ew opilki powstale w momencie docierania się skrzyni

GH_Stargard - 2014-01-21, 13:47

Zresztą temat naszych skrzyń to temat rzeka :lol:

a robiąc co 60k wymianę statyczną z 5l oleju i dwoma filtrami to ile zapłacisz ? Czy chciałbyś za ryzykować uszkodzenie skrzyni bo szkoda było wydać 400pln na wymianę?

"Każdy zrobi jak woli" albo "jak dbasz tak masz" - to są dobre przysłowia i na miejscu w przypadku Jeepa.

brykiet - 2014-01-21, 13:50

GH_Stargard, dokładnie , ja swojej nie ruszam - poki co :lol: najwyżej będę później plakal i wsciekal się na aso :evil: a poza tym - zadbana skrzynia nie rozleci się z dnia na dzień bo olej nie był wymieniony a jak się zaczna problemy wtedy będę szukal rozwiązania - nie lubie grzebać tam gdzie na razie nie ma takiej potrzeby
ps nawet w książce serwisowej przy serwisach nie ma takiego zalecenia

stalker - 2014-01-21, 13:57

Jakbyś raczył przeczytać dalej co sam podałeś wcześniej to jest taki news:

"However, MBUSA has changed the “sealed for life” recommendation gradually by adding more frequent service in later model years.

In late 2004, MB published an article (AP00.20-U-1208IB) calling for the “once at 39k mi” transmission fluid/filter service for the 722.6 transmission (see the picture below).

In the 2009 model year, MBUSA started the every 40k mi transmission fluid/filter service.

So you see this gradual decrease from “sealed for life” to “once at 39k mi” to “every 40k mi.”



Czyli każdy trzeźwo myślący widzi, że MB wdepnął w g...o i sam powoli wycofał się z czegoś tak głupiego jak niewymienianie oleju w mechaniźmie w którym olej jest jego żywotną i podstawową sprawą.

Potem ludzie nie wymieniają oleju i jesty płacz, zgrzytanie zębami i przekleństwa, że po 200 tys skrzynia mówi "nie" dalszej pracy, bo idiota jeden z drugim przez 15 lat jeździ na jednym oleju ....

brykiet - 2014-01-21, 14:04

The “once at 39k mi” service did not officially get into the “Maintenance Booklet 2007 Passenger Cars” until the 2007 model year
my mamy pierwszy model tej skrzyni sprzed 2005 roku

czytaj ze zrozumieniem . i ja jestem idiota co ma na skrzyni prawie 250 tys km , zalane oryginalne oleje , nie gow.... z allegro i zero problemów ze skrzynia :rock:
i powtarzam jeszcze raz - każdy robi jak uważa - jeśli stwierdzi ze chce wymieniac olej co 5 tys km jego sprawa . w uk aso jeepa tego nie robi . tyle w temacie :rock:
a i wracając do naszej skrzyni - to nie jest dokładnie 722.6 - to odmiana do samochodow 4x4 w5j400 :git:

GH_Stargard - 2014-01-21, 14:15

brykiet napisał/a:
nie gow.... z allegro


to tez fakt, że większość olei sprzedawanych na allegro to podrabiane słoneczniki są :mrgreen:
i lepiej niewymieniać niż wymienić na gów....no

W moim aucie były juz 2 wymiany i tak będę sie trzymał - ja wymieniam.

Przed ostatnią wymianą a zarazem pierwszą moją skrzynia przeciągała na 2, a po wymianie i 4 latach spokój.

[ Dodano: 2014-01-21, 14:17 ]
my tu gadu gadu o olejach w skrzyni, a ciekawi mnie czy ktoś z was wie że płyn hamulcowy też sie wymienia :lol: co 2 lata.

brykiet - 2014-01-21, 14:19

zapewne kiedy moja skrzynia zacznie mieć problemy ze zmiana biegow tez ten olej wymienie - ale poki chodzi idealnie to po ch... w niej grzebać ?

[ Dodano: 2014-01-21, 13:24 ]
GH_Stargard napisał/a:
a ciekawi mnie czy ktoś z was wie że płyn hamulcowy też sie wymienia co 2 lata.

to on nie jest “sealed for life” ? :shock: :shock: :lol: :lol:

GH_Stargard - 2014-01-21, 14:25

brykiet napisał/a:
o nie jest dokładnie 722.6 - to odmiana do samochodow 4x4 w5j400



ja wiem tylko że nasze skrzynie są nowsze niz normalne jakieś tam bo w naszych zastosowano mocniejsze coś tam :mrgreen: - chyba tarczki

Gryzli - 2014-01-21, 14:26

To po cholerę w sprzedaży jest filtr i uszczelka miski? Po za tym jest korek spustowy w misce :?:
GH_Stargard - 2014-01-21, 14:26

brykiet napisał/a:
to on nie jest “sealed for life” ? :shock: :shock: :lol: :lol:



Oh, no sir :mrgreen: :lol:

[ Dodano: 2014-01-21, 14:27 ]
Gryzli napisał/a:
Po za tym jest korek spustowy w misce :?:


:shock: a jest ? Sądziłem że nie ma.

brykiet - 2014-01-21, 14:27

bylo kilka odmian w zaleznosci od mocy silnika - zwykle trzy ostatniae cyfry w oznaczeniu skrzyni oznaczają ilość Nm która ta skrzynia wytrzyma

[ Dodano: 2014-01-21, 13:29 ]
Gryzli, miedzy innymi dlatego ze jak masz wyciek z czujników to musisz olej zlac co by je wymienić . a skoro go już wylales to czemu go nie zmienić ?

GH_Stargard - 2014-01-21, 14:31

nie wymienny jest tylko płyn do wspomagania :mrgreen: - chyba że coś robisz w układzie wtedy wymieniasz.

No i niewymienny jest też płyn do spryskiwaczy :lol: - nie no też na zimę sie wymienia :lol:

brykiet - 2014-01-21, 14:34

GH_Stargard napisał/a:
No i niewymienny jest też płyn do spryskiwaczy - nie no też na zimę sie wymienia

ee tam :lol: mam całoroczny :lol: nie wymieniam :lol: :lol:

GH_Stargard - 2014-01-21, 14:41

ty, ale bez obrazy, słyszałem ze właśnie w UK jak i w ITALY nikt nic nie wymienia dopóki nie klęknie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-01-21, 14:42 ]
ja np nie wymieniam powietrza w kołach na zimowy :lol: choć górski alpejski jest najlepszy

[ Dodano: 2014-01-21, 14:43 ]
ah.... te nasze CRD-ki :P

brykiet - 2014-01-21, 14:55

GH_Stargard napisał/a:
ty, ale bez obrazy, słyszałem ze właśnie w UK jak i w ITALY nikt nic nie wymienia dopóki nie klęknie

dokładnie :lol: angielska flegma :lol: ale jak się już robi to się robi porządnie :rock: a nie zostawia np. metek w mostach jak zrobiono mi w Polsce :thumbdown:

Gryzli - 2014-01-21, 15:00

Pamiętam jak moj mech spuszczał olej ze skrzyni, a ja stałem obok i w ręku trzymałem filtr i uszczelkę- on tajemniczo ssię uśmiechał... :wink:
odkrecił miskę i jego oczom pokazal się filtr, uśmiech zniknął z jego twarzy i powiedział: a mówili że w ML-ach się filtra nie wymienia. :|

:mrgreen:

Forest - 2014-01-21, 15:01

Czyli wychodzi na to, że chyba rzucę monetą...
Chociaż coś mi się kojarzy, że kolega kolegi kolegi :D jest jakimś mocarzem w serwisie merca - być uda mi się do niego dotrzeć.

Gryzli - 2014-01-21, 15:05

Forest, kup sobie 5 litrów tego oryginalnego shella mb 236.10 wczolgaj się pod jeepa z miską spusc olej korkiem i zakrec korek - po tem zmierz ile oleju zlecialo i zalej nowym taką samą ilością. Będziesz mial pewność ze olej masz świeższy. :idea:
GH_Stargard - 2014-01-21, 15:09

Forest napisał/a:
Czyli wychodzi na to, że chyba rzucę monetą...
Chociaż coś mi się kojarzy, że kolega kolegi kolegi :D jest jakimś mocarzem w serwisie merca - być uda mi się do niego dotrzeć.



KOLEŻKO, jak masz zbędny sos i nie chcesz mieć złych myśli na temat skrzyni takich jak "a mogłem zmienić" - ZMIEŃ. Choćby dla świętego spokoju.

brykiet - 2014-01-21, 15:11

Gryzli, a jeśli miał za mało oleju ? miarka mu potrzebna
GH_Stargard - 2014-01-21, 15:14

Gryzli napisał/a:
kup sobie 5 litrów tego oryginalnego shella mb 236.10


albo idź do serwisu i tam kup/zmień ATF4+ będziesz miał pewność że masz orginalny olej, bo zamawiany z netu shell mb 236.10 może być niekoniecznie oryginalny, bo
jest dostępny tylko w dużych beczkach więc jest rozlewany.

Ja jestem zwolennikiem kupowania olei od bezpośrednich autoryzowanych dystrybutorów,
bo podrób jest wiele i niema co oszczędzać.

Gryzli - 2014-01-21, 15:17

brykiet napisał/a:
Gryzli, a jeśli miał za mało oleju ? miarka mu potrzebna
No fakt. Ale w temacie tylko o crd ma podane na tacy jak ja zrobić. :git:
brykiet - 2014-01-21, 15:17

Forest, tak jak koledzy stwierdzili wcześniej - jeśli będziesz po tym spal lepiej jedzi i wymien - będziesz miał spokojne sumienie ze olej był swiezy :rock:
Forest - 2014-01-21, 16:01

A poznańskie ASO twierdzi, że "w zasadzie to się nie wymienia, ale przy większych przebiegach nie zaszkodzi"...
Cybul - 2014-01-22, 11:08

Nawet sie nie zastanawiaj wymieniaj, bo jak ci skrzynia padnie to koszty bedą kolosalne i auto unieruchomione. A jaką masz pewnosć co tam jest wlane?
Grzechoo - 2014-01-22, 11:47

Forest napisał/a:
A poznańskie ASO twierdzi, że "w zasadzie to się nie wymienia, ale przy większych przebiegach nie zaszkodzi"...


i chyba tego trzeba sie trzymac. ja mam 200k mil na liczniku wiec bede wymianial wszystko co moze nawet w najmniojeszym stopniu przedluzyc zywotnosc samochodu.

skrzyni nie ruszalem ale tylko dlatego ze poprzedni wlasciciel troszke ponad pol roku temu servisowal skrzynia i wymienil olej :)

brykiet - 2014-01-22, 13:10

Grzechoo napisał/a:
ja mam 200k mil na liczniku


masz 200 tys mil po uk - to jak 50 tys po Polsce :lol: auto prawie nowka :lol:

[ Dodano: 2014-01-22, 12:44 ]
Cybul napisał/a:
A jaką masz pewnosć co tam jest wlane?


jeśli już ktoś grzebie w tej skrzyni mimo zaleceń producenta milo by było gdyby wpisal do książki serwisowej co tam wlal i przy jakim przebiegu coby później nie było - kur.... wlalem nowy olej z allegro i rozpadla mi się skrzynia po 1k km

Forest - 2014-01-22, 14:10

Rozmawiałem z tym znajomym z serwisu Merca i też trochę się gubił w zeznaniach: "no w jeepach niby się nie zmienia", itp., tak że bynajmniej mnie nie uspokoił. W każdym razie stwierdził przyjedź, zrobimy Ci po kosztach i będziesz miał spokój. Tak że najpierw załatwiam zawieszenie, mosty, reduktor, a po następnej wypłacie :wink: skrzynia. Tylko jeszcze pytanie co to u Mercedesa jest "po kosztach", bo ASO Jeepa liczy za taką wymiankę około 800 zł.
GH_Stargard - 2014-01-22, 14:18

trzeba było zapytać.
brykiet - 2014-01-22, 14:22

w uk cena w aso merca za części do silnika i skrzyni jest polowa ceny jaka wolaja w aso jeepa , może dlatego ze tutaj jeep z mercem się nie lubia :lol:
Grzechoo - 2014-01-22, 14:38

brykiet napisał/a:
Grzechoo napisał/a:
ja mam 200k mil na liczniku


masz 200 tys mil po uk - to jak 50 tys po Polsce :lol: auto prawie nowka :lol:


200 tysiecy mil po M6 do szkocji. bylo auto firmowe i gosciu zamiast latac jezdzil jeepem. ale glupie brytole sie baly kupic i wylicytowalem za bezcen a auto jest w takim stanie ze mechanicy sie lapia za glowe ze ten rocznik i przebieg. wszystlo robione w aso.
gosc rok przed sprzedarza wiecej zaplacil za serwis skrzyni niz ja za cale auto :lol:

Gryzli - 2014-01-22, 15:53

Ja też nie narzekam. Co prawda na początku musiałem włożyć swoje bo kupiłem w "promocji" ale w sumie jestem zadowolony, w terenie też robi w miarę więc ok.

[ Dodano: 2014-01-22, 14:55 ]
Ja mam 150 tysięcy mil. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group