Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)
#91
Dzień dobry chciałem się dowiedzieć jaki polecacie olej do mostów, skrzyni i silnika

Jeep Cherokke xj
1991
4.0 L
185 KM
Odpowiedz
#92
(2018-08-15, 07:39 AM)human napisał(a):
(2018-08-12, 04:36 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2018-08-05, 06:38 PM)Tomi88 napisał(a): Witam, niedawno zakupilem jeepa i poprzedni wlasciciel olej wymienial dwa lata temu a ostatni rok prawie nie jeździł, lał mobil 10w40 jaki powinienem olej wlać? Czy można tak poprostu zmienić olej na inny? Olej na bagnecie jest czysty jak po wymianie ale wole wymienić.

Marka:jeep

Model:grand cherokee wj

Rok: 2004

Silnik: 4.7 H.O V8

Moc: 195kw 265km


Tutaj rekomendowalibyśmy Synthesis 4 Sport 5W30 według tabel doboru - olej ten będzie posiadał lepsze parametry fizykochemiczne od typowego 10W40 więc zmiana może się odbyć jedynie na lepsze Smile

Sprawdzimy też czy nie ma przeciwskazań do zastosowania 5w40 4 sport ale musimy się skonsultować z Rock Oil UK (jak dostaniemy odp. to wrzucimy ją tutaj).

Witam serdecznie, podepnę się do wątku ponieważ również zakupiłem jeepa w takiej konfiguracji tylko rocznik 2002, ja chciałbym dowiedzieć się jakie oleje zastosować do reduktora, mostów oraz skrzyni biegów i jakie ilości, z góry dziękuje za odpowiedź.

Co do 5w40 4 Sport w tym silniku to nie ma przeciwskazań do zastosowania tego produktu.

W przypadku rocznika 2002:
Reduktor w zależności od typu:
NV242: ATF DIII-MV (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...-diii-m-v/)
NV247: Agri-Guard Utto 5w30 (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...tto-10w30/)

W przypadku przedniego i tylnego dyferencjału bez Vari Lock lub Quadra Drive: GEARAXL S 75W90 (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...l-s-75w90/) (potrzebne byłoby od 3-4 L)

W przypadku Vari Lock i Quadra bez LS: GEARAXL S 75W140 (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...-s-75w140/)

W przypadku powyższych z LS: GEARAXL S 75W140 LS (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...75w140-ls/)

Dokładne ilości najlepiej byłoby skonsultować z instrukcją - mamy jedynie orientacyjne dane - ogólnie 4l powinny wystarczyć na przód i tył.

Skrzynia: ATF DIII-MV (http:// https://rockoil.jpoils.pl/produk...-diii-m-v/)




Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odpowiedz
#93
Witam.
Model: KJ Renegade
Rok prod: 2005
Silnik:3,7
Moc: 211 KM
Wersja ameryk.- LIBERTY

Poproszę o poradę jaki olej do silnika. Auto posiadam od paru lat , poprzedni właściciel zalewał 10W40 Mobil , zmieniałem olej regularnie na taki sam. Auto do codziennej jazdy, nie katowane w terenie.
Czy zmiana oleju na dedykowany (jaki?) może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Silnik pracuje cicho, nie bierze oleju, nie kopci.
Odpowiedz
#94
U mnie na korku jest napisane 5w30.
Odpowiedz
#95
(2018-10-20, 09:38 AM)KRUSZON napisał(a): Witam.
Model: KJ Renegade
Rok prod: 2005
Silnik:3,7
Moc: 211 KM
Wersja ameryk.- LIBERTY

Poproszę o poradę jaki olej do silnika. Auto posiadam od paru lat , poprzedni właściciel zalewał 10W40 Mobil , zmieniałem olej regularnie na taki sam. Auto do codziennej jazdy, nie katowane w terenie.
Czy zmiana oleju na dedykowany (jaki?) może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Silnik pracuje cicho, nie bierze oleju, nie kopci.

W tym przypadku dedykowany byłby SYNTHESIS 4 Sport 5W30, względem lepkości 10W40 będzie miał lepsze parametry cold startu oraz wcześniej osiągał temperaturę pracy. Dodatkowo jeżeli pod uwagę nie bierzemy aspektu ekonomicznego (ceny)  będzie to bardziej jakościowy produkt (lepsze dodatki oraz bazy) względem 10W40 (np. Rock Oil STRATA 10W40 - nie będziemy porównywać bezpośrednio do produktów Mobila).

O ile silnik nie jest totalnie wyeksploatowany i "olejem" chcemy mu przedłużyć czas przed remontem o kilka przejechanych km to zmiana będzie miała wyłącznie pozytywne aspekty i powinno być to odczuwalne ("organoleptycznie" a nie wyłącznie technicznie).
Odpowiedz
#96
(2018-10-22, 12:37 PM)Rock Oil Polska napisał(a): [quote='KRUSZON' pid='1265365' dateline='1540024729']
Witam.
Model: KJ Renegade
Rok prod: 2005
Silnik:3,7
Moc: 211 KM
Wersja ameryk.- LIBERTY



W tym przypadku dedykowany byłby SYNTHESIS 4 Sport 5W30, względem lepkości 10W40 będzie miał lepsze parametry cold startu oraz wcześniej osiągał temperaturę pracy. Dodatkowo jeżeli pod uwagę nie bierzemy aspektu ekonomicznego (ceny)  będzie to bardziej jakościowy produkt (lepsze dodatki oraz bazy) względem 10W40 (np. Rock Oil STRATA 10W40 - nie będziemy porównywać bezpośrednio do produktów Mobila).

O ile silnik nie jest totalnie wyeksploatowany i "olejem" chcemy mu przedłużyć czas przed remontem o kilka przejechanych km to zmiana będzie miała wyłącznie pozytywne aspekty i powinno być to odczuwalne ("organoleptycznie" a nie wyłącznie technicznie).


Dziękuję za odpowiedź. Very Happy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości