Jeep.Org.PL Strona Główna
RegulaminRegulamin    FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 

Poprzedni temat «» Następny temat
[XJ95-97r] 2.5td Pompa wody jak wymienić węże?
Autor Wiadomość
nemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2011-02-12, 23:23   [XJ95-97r] 2.5td Pompa wody jak wymienić węże?

Witam VM-owców.. Jak w temacie , z tyłu pompy są dwa cienkie węże (cieknie od strony pompy) i jeden do góry który idzie do termostatu. chodzi mi jak wyciągnąć te krótkie z tyłu które zakręcają na dół w okolice filtra oleju.Udało się odkręcić jakimś cudem opaskę od str. pompy ale z drugiej strony za chiny nie mogę włożyć łap mając 20 różnych śrubokrętów.Zdemontowałem węże od filtra do turbo i do intercolera i nadal pupa. Czy ktoś to już wymieniał ???? wyciągniecie pompy tez nic nie da bo i tak wcześniej trzeba je odkręcić. I jeszcze jedno posiadam taśmę scotch samo wulkanizującą czy ona wystarczy jak się zawinie je mocno i włoży do pompy czy raczej trzeba rozebrać kolektor i turbo albo już nie wiem co żeby odkręcić je nad filtrem oleju. Wymiana czegoś w tym silniku graniczy z cudem ale mimo to VM to dobra maszyna Chyba dobrze to opisałem, proszę o jakąś poradę. Pozdrawiam :(

Nie podawajcie mi linka forum.tdi bo to jest żałosne( nie wypowiadam się na ten temat)


Heja :XJ:

[ Dodano: 2011-02-13, 15:32 ]
Widzę że ciężki temat albo nikt nie wie że takowe węże się tam znajdują, albo nikt ich nie wymieniał jeszcze. Trudno ktoś musi być pierwszy będę się mocował dalej z nimi albo zrobię jak pisałem wyżej. A może ktoś powie jak wyciągnąć pompę wody dostać się do śrub mocujących... :XJ:
_________________
Był XJ 4,0 HO AUTOMAT 93r 225/75/15 LPG 2 gen. obecnie XJ 2.5TD VM motorii 95r 235/75/15
Ostatnio zmieniony przez KorreS 2011-02-14, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
irongs 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-14, 14:42   

Witam,jako że temat podobny to się przykleje,natomiast chodzi mi o cienką rurke,która wychodzi z pompy wodnej z której odprowadzony jest cienki przewód gumowy coś na kształt odpowietrzenia w dół samochodu.Jakoś nigdy na to nie zwracałem uwagi,ale duży ubytek płynu mam stamtąd(mokry spód samochodu,lub kałuża mała płynu pod autem).Raczej to nie jest normalne,prawda?Może coś z pompą?Albo jeszcze coś innego?
_________________
Nissan Terrano 2 2.4-był
XJ 96 lift 2" Kumho MT 31"-był
XJ 92 4.0 HO 6,5"-MT 33"-był
LR Discovery 300tdi -jest
 
 
strzelec 
xj 88r 4'' 4.0


Pomógł: 111 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Skąd: SULEJÓW
Wysłany: 2011-02-14, 22:04   

nemo, u ciebie to chyba by trzeba wywalić kolektory i turbo i dojście będzie
irongs, uszczelnienie w pompie ci padło czyli pompa do wymiany jak się postarasz to sam to zrobisz
_________________
sprzedam http://tablica.pl/oferta/...D5-ID2ArrH.html
https://picasaweb.google.com/103853259789770291361
 
 
nemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2011-02-15, 17:47   

Naprawione po dużej męczarni bez ściągania kolektorów i turbo, nie chciałem ruszać kolektorów ponieważ od głowicy i śrub koło niej wole się trzymać daleko niedawno były ściągane. skąd może jeszcze cieknąć olej z tyłu silnika odmę sprawdzałem wymieniłem wąż i dalej cieknie po obydwóch stronach pod samochodem cały rozrusznik zalany olejem uszczelka pod klawiaturą przecież ma 400km wiec skąd tam niema nic innego..
??? :?
_________________
Był XJ 4,0 HO AUTOMAT 93r 225/75/15 LPG 2 gen. obecnie XJ 2.5TD VM motorii 95r 235/75/15
 
 
Bartosz S. 
tel. 606471386


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Skąd: Warszawa - Żoliborz
Wysłany: 2011-02-15, 19:35   

nemo, Co do lania sie oleju, to mi sie lalo, bo mialem stara uszczelke pod deklem zaworowym. Wymienilem, po tygodniu jazdy zaczelo sie lac ponownie.
Po zdjeciu dekla okazalo sie, ze nowa uszczelka jest peknieta w dwch miejscaich tak jak by ja ktos nozem przecial. Kupilem brystol modelarski, 2 godziny wycinania i wyrzezbilem sobie nowa uszczelke. Dodatkowo wmontowalem ja na silikon. Czysto, sucho, poprostu pewnie... :lol:
Jeszcze moze ci sie lac z tego weza co z dekla zaworowego z tylu wychodzi. Ja mialem popekany.
Jeszcze sie moze lac z uszczelniacza walu, a to grubsza robota juz jest. Caly tyl silnika jest wtedy zalany olejem i ciezko zlokalizowac wyciek.
Powodzenia w szukaniu :git:
_________________
XJ '98 2.5 TD ->sprzedał się...
Moj Blog
 
 
 
irongs 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-15, 19:42   

a w moim przypadku to wymiana pompy w. może ten przewodzik tylko odczepił się od czegoś? mam na stanie pompe firmy hart czy wrazie czego zakładać ją czy to jakieś badziewie i zakupić jakąś inną,innej firmy
_________________
Nissan Terrano 2 2.4-był
XJ 96 lift 2" Kumho MT 31"-był
XJ 92 4.0 HO 6,5"-MT 33"-był
LR Discovery 300tdi -jest
 
 
hecht 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-02-18, 09:56   

nemo napisał/a:
Wymiana czegoś w tym silniku graniczy z cudem ale mimo to VM to dobra maszyna

:rock: :rock: :XJ:
_________________
WJ 2003 Laredo QT II lift 2" 4,7 stumienica 245/70r16 Nokian AT
polibusze komplet założony,nowe kompensatory mopar,megaflow
był XJ 2.5td 1999/2000r SPORT ,lift 2",Eberspacher Hydronic na ciepły rozruch,amory rancho,SkayJacker ,GG AT2 235/75/15
 
 
irongs 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-18, 12:23   

Pompa wymieniona z wielka bidą :D zrobić coś przy tym motorze to naprawdę tragedia
_________________
Nissan Terrano 2 2.4-był
XJ 96 lift 2" Kumho MT 31"-był
XJ 92 4.0 HO 6,5"-MT 33"-był
LR Discovery 300tdi -jest
 
 
Bartosz S. 
tel. 606471386


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Skąd: Warszawa - Żoliborz
Wysłany: 2011-02-18, 12:32   

irongs, pompa wody to pikus...
pogadamy jak bedziesz rozrusznik wymienial...
14 godzin pod samochodem, z przerwa na siku...
Ale i tak VM dobra moszyna jest :git:
_________________
XJ '98 2.5 TD ->sprzedał się...
Moj Blog
 
 
 
nemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2011-02-18, 19:42   

Bartosz S. Uszczelkę mam nową jakieś 400km bo zrywałem głowice i przęd robątą było ok nie ciekło. Zauważyłem że cieknie z tyłu dekla od strony kolektora wodnego i leci na dół i tam sie chyba rozlewa na boki, nie podejrzewam że z pod głowicy bo bym odczuł no i jeszcze miedzy 3 a 4 wtryskiem (stwierdziłem ze to nie ON tylko olej) Czyli mówisz sylikon jak zawsze i gitara ale uszczelkę założę tą co jest przecież nowa.Podłoże sylikon pod uszelkę i na tylko co to jest brystol modelarski???-- gdzie to kupić ??? a uszczelniacz wału to tak się nie dowiem nie jestem pewny gdzie go szukać bo dostęp do czegokolwiek to renta....Pozdrawiam :XJ: :raca: najlepiej spolić...
_________________
Był XJ 4,0 HO AUTOMAT 93r 225/75/15 LPG 2 gen. obecnie XJ 2.5TD VM motorii 95r 235/75/15
 
 
Jeeposki 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Skąd: nałęczów
Wysłany: 2011-02-19, 04:00   

Albo może masz pęknięty ten przewodzik ciśnieniowy oleju co idzie obok kolektora wodnego?
 
 
hecht 


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-02-19, 09:13   

nemo napisał/a:
uszczelniacz wału to tak się nie dowiem nie jestem pewny gdzie go szukać

http://usa.istore.pl/
_________________
WJ 2003 Laredo QT II lift 2" 4,7 stumienica 245/70r16 Nokian AT
polibusze komplet założony,nowe kompensatory mopar,megaflow
był XJ 2.5td 1999/2000r SPORT ,lift 2",Eberspacher Hydronic na ciepły rozruch,amory rancho,SkayJacker ,GG AT2 235/75/15
 
 
nemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2011-04-10, 11:32   

Witam. Powracam do tematu pompy wody jest taki gietki gumowy weżyk który wychodzi z przodu pompy pod spodem i idzie sobie wolno na dół koło kół pasowych i z niego cieknie,kapie płyn.Słyszałem ze sie pompa kończy ,czy to prawda??? Temperatura ok obieg jest pompa dalej działa. Da sie to jakoś wyjaśnić, czy wlać uszczelniacz w płynie do układu?? , albo zaślepić go śrubą. :D Co to jest za wynalazek z tym wężykiem odpowietrzenie czy co?, za dużo płynu i wyrzuca( chyba niemożliwe) Pozdrawiam :XJ:
_________________
Był XJ 4,0 HO AUTOMAT 93r 225/75/15 LPG 2 gen. obecnie XJ 2.5TD VM motorii 95r 235/75/15
 
 
Bartosz S. 
tel. 606471386


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Skąd: Warszawa - Żoliborz
Wysłany: 2011-04-10, 14:20   

nemo, z tego co mi starsi w widzy o samochodach powiedzieli to jezeli z tego wezyka kapie to znak, ze sie uszczelniacze pompy koncza i przecieka.
Szukaj nowej pompy i to szybciorem
_________________
XJ '98 2.5 TD ->sprzedał się...
Moj Blog
 
 
 
nemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2011-04-10, 14:37   

Dzięki Bartosz S. ale czy nie wystarczy na razie jakiś uszczelniacz w płynie żeby to uszczelnic jestem poza domem jakoś muszę wrócić ale nie kapie non stop przy dłuższej trasie zaczyna kapać widzę na drążkach kierowniczych. Widziałem na allegro od 80zeta Hartowskie, są nawet po 150.Czy jest ta sama pompa co do Alfy czy Voyagera lub Scorpio chyba są takie same ??? Poszukam u siebie jak wrócę.Wymieniał już ją ktoś?? Tego raczej często nie wymieniają bo nigdy nie zmienia się rozrządu wiec i po co wymieniać ją i dlatego jeżdzi dopóki nie padnie.Co się mi może przydażyć??? będzie ciekło ciurkiem czy przestanie tłoczyć??? Pozdro :XJ:
_________________
Był XJ 4,0 HO AUTOMAT 93r 225/75/15 LPG 2 gen. obecnie XJ 2.5TD VM motorii 95r 235/75/15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group