Jeep.Org.PL Strona Główna
RegulaminRegulamin    FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 

Poprzedni temat «» Następny temat
[WJ] Zawieszenie pneumatyczne :)
Autor Wiadomość
SAJENS 
Jeep Grand Cherokee


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2008
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-03-17, 14:45   [WJ] Zawieszenie pneumatyczne :)

Wpadłem na zgrozo bardzo szalony pomysł.

Nawiązując do tematu postanowiłem do mojego jeepa zamontować zawieszenie pneumatyczne sterowane z kabinki.

Zaznaczam że nie jestem zwolennikiem katowania auta w terenie ale postanowiłem zrobić coś takiego ponieważ bardzo często dojeżdżam na tereny budowlane oraz ciężko dostępne i bardzo często zdarza mi się że szuram ostro podwoziem po ziemi.

Pomysł narodził się po przeczytaniu wielu artykułów na temat podnoszenia zawieszenia oraz efektach jakie to daje. Na profesjonalne przerobienie zawieszenia nie ma szans ponieważ używam autka codziennie po drogach asfaltowych i zależy mi na tym żeby tak pozostało.

Podniesienie auta podkładki do sprężyn (odpada) - stale podniesione auto, brak komfortu wsiadania, niebezpieczne zachowanie się powyżej 2 cali (przestawienie zawieszenia)

Podniesienie auta (kompletny zestaw sprężyny + amortyzatory + regulowane wahacze itp) odpada zbyt duże koszta przebudowy.

Teraz mój pomysł:

Wymyśliłem z moim mechanikiem 3 koncepcje zawieszenia:

KONCEPCJA PIERWSZA
1. Sprężarka powietrza:
sprężareczka offroudowa :)
2. 2 sztuki poduszki pneumatyczne płaskie (montowane centralnie pod budą na środku belki oczywiście wymagana konstrukcja podwieszenia poduszki)
3. Sterowanie z kabiny 1 stopniowe (włączasz sprężarkę ustawione konkretne ciśnienie na odpowiednią wysokość)
KONCEPCJA DRUGA
1. Sprężarka powietrza:
sprężareczka offroudowa :)
2. 4 sztuki poduszek montowane na skraju belek w pobliżu koła pozwala to na podniesienie budy względem belki na 2 poduszkach
3. Sterowanie z kabiny 1 stopniowe (włączasz sprężarkę ustawione konkretne ciśnienie na odpowiednią wysokość)
KONCEPCJA TRZECIA
1. Sprężarka powietrza:
sprężareczka offroudowa :)
2. 4 sztuki poduszek montowane wewnątrz sprężyny (poduszki pneumatyczne używane do amortyzacji kabiny w ciężarówkach - wąskie i bardzo małe), będą w jakimś stopniu pracowały jako wspomaganie sprężyny oraz jako odbojniki w razie mocnego dobicia
3. Sterowanie z kabiny 2 stopniowe (sprężarka cały czas włączona po odpaleniu ustawione konkretne ciśnienie na odpowiednią wysokości do jazdy normalnej, 2 stopień podniesienie ciśnienia w poduszce co pozwoli podnieść wysokość).
Poduszka miała by być zamontowana na zwojach sprężyny za pomocą łap podobnych jak w ściągaczu do sprężyn miała by podnosić na zasadzie rozwierania np 3 zwoi sprężyny. W ten sposób nie ingeruję w mocowanie sprężyny i nie ograniczam pracy w znaczny sposób.

Proszę o opinie na temat takiej przeróbki mile widziane wszystkie sugestie na minus i na plus proszę o profesjonalne wypowiedzi.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez KorreS 2009-03-17, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Flame 
Hejter Fett


Pomógł: 89 razy
Dołączył: 02 Gru 2008
Skąd: dlnś
Wysłany: 2009-03-17, 16:02   

nie polecam..... rozwalisz te maleńkie urządzonka przy pierwszej lepszej dziurze.... nie pierwszy o tym myslisz
_________________
WG 4.7 6" + 33" MT
Zamienię opony 33" MT na 33" lub 35" AT
Kupię most przedni WJ, hak 2x2 do WJ,
 
 
 
KorreS 


Pomógł: 184 razy
Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-17, 16:46   

Temat niedawno był na forum. Wystaczy poszukać ;)
_________________
2007-2014 © by KorreS; <greendevil> Tekst przeznaczony dla jeep.org.pl, rozpowszechnianie, bez zgody autora i naruszanie w inny sposób praw autorskich jest zabronione. :)23
>>BYNAJMNIEJ ≠ PRZYNAJMNIEJ<<
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem a wtedy stojący z boku nie zauważą różnicy.
 
 
mendelmax 
www.jeepnieci.pl


Pomógł: 1172 razy
Dołączył: 21 Gru 2005
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-03-17, 20:25   

Nie widzę tego szczerze mówiąc, chyba że chodzi tylko o podniesienie bezpośrednio przed przeszkodą i opuszczenie zaraz za nią. Ile w ogóle chcesz uzyskać zakresu takiej regulacji?

Inna sprawa, to jak sądzę zdajesz sobie sprawę, że mosty zostaną tak jak są, więc w kwestii szurania tak naprawdę niewiele się zmieni? Jedynie kąty się poprawią, ale to bardziej zaleta w terenie niż do dojazdu na budowę.
_________________

 
 
 
goliacik 
na forum od 2007r.


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Skąd: śląsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2009-03-18, 18:50   

mendelmax napisał/a:
... chyba że chodzi tylko o podniesienie bezpośrednio przed przeszkodą i opuszczenie zaraz za nią.


Kolega musi sobie kupić Citroena ... i będzie pan zadowolony :)
_________________
WK 2005
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group