Jeep.Org.PL Strona Główna
RegulaminRegulamin    FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 

Poprzedni temat «» Następny temat
[WJ] wymiana gum stabilizatorów i tulejek na poliuretan
Autor Wiadomość
kondi 
WJ 4,7 v8 2002r

Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Konin
Wysłany: 2009-11-25, 13:19   [WJ] wymiana gum stabilizatorów i tulejek na poliuretan

witam.
czy jest sens wymiana gum stabiizatorów i tulejek na poliuretan?
pozdrawiam. :WJ:
_________________
WJ - 2002 4,7 v8+poluretany przód tył,
 
 
agmar 


Pomógł: 397 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: podkarpacie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-11-25, 13:42   

ja wymieniłem: tył stabilizator i tuleje w łącznikach oraz w panhardzie w przodzie i jest ok czy jest sens zobaczę jak długo wytrzymają bo to tylko oto chodzi :D jeszcze wymienię gumy stabilizatora przód ale kryzys :pala: i dopiero pod choinkę jeepek dostanie następne części
_________________
WG 4,7 HO overland 2001, LPG BRC, lift 4", 32" Kumho KL78, dystanse 30mm, haki przód, HomeLink PL, Aux in, grzałka silnika DEFA, SS Rough Country, agmarflow :D , bagażnik dachowy, Super-Pro,HID 4300K + ....
 
 
 
mendelmax 
www.jeepnieci.pl


Pomógł: 1172 razy
Dołączył: 21 Gru 2005
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-25, 17:09   

Tulejki takich elementów "pomocniczych" śmiało można dać poliuretanowe, ale w wahacze raczej bym poliuretanów nie pchał. Była już kiedyś o tym debata tu na forum. Za twarde, wiec i naprężenia duże robią, oraz gorzej tłumią wibracje od drogi.
_________________

 
 
 
Zitar 
Świeżak


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-26, 02:53   

Ja, za radą Mendelmaxa oczywiście, wstawiłem poliuretany tylko w łączniki stabilizatora i sam stabilizator. Dodatkowo w stabilizatorze zrobiłem sobie poliuretany smarowalne, gdzieś na forum znalazłem prosty przepis jak to zrobić.
Polibusze kupiłem tu: http://www.poliuretan.olkusz.pl/
_________________
WJ 2001 4,7 V8 Limited - Patriot Blue, Opony Yokohama Geolandar A/T-S, Sprężyny +40mm OME Heavy Load, Amory Bilstein, Amor Skrętu OME...
 
 
 
mike 
.....

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-26, 20:22   

Też u nich brałem 6szt po 2 na strone i w stabilizator też 2szt ale należy uważać bo były dwa rodzaje , ciensze i grubsze , nie wiem jakim cudem / może dlatego że WJ / do mojego akurat podchodziły grubsze , tylko od jakiegoś czasu na nierównościach czy kostce coś mi z tyłu drzeszczy metalicznie i za chiny nie mogę do tego dojść co to może być , nic tam nie ma a wydech idzie drugą stroną czyli po stronie pasażera
 
 
 
Hunter_jacek 
XI.2008


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-11-26, 20:36   

mike napisał/a:
coś mi z tyłu drzeszczy metalicznie
Może trzeba je nasmarować?
_________________
ZJ 4.0, 1994r, Lift 3,5 " Rough Country, Selec Trac NV 242, benzyna +STAG 300, Snorkel, osłony mostu, oponki MT BFG KM 2 31x10,5/15, zima BFG Winter Slalom 235/75/15, 6 x halogeny

Chrysler Grand Voyager 3.3 LX - dla rodzinki
 
 
 
agmar 


Pomógł: 397 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: podkarpacie
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-11-26, 20:54   

mike napisał/a:
należy uważać bo były dwa rodzaje , ciensze i grubsze , nie wiem jakim cudem / może dlatego że WJ / do mojego akurat podchodziły grubsze
bo tobie ktoś wymienił na ADDCO i nawet o tym nie wiesz :D i teraz masz stabilizator o średnicy 1" anie jak oryginał 9/16" z czego pozostaje Ci się tylko cieszyć bo chyba zaoszczędziłeś tak ze 4 stówy :D a tu możesz doczytać więcej http://www.wjjeeps.com/swaybars.htm a ten dźwięk to może musisz się zastosować do wskazówki na samym dole linku który ci podałem
_________________
WG 4,7 HO overland 2001, LPG BRC, lift 4", 32" Kumho KL78, dystanse 30mm, haki przód, HomeLink PL, Aux in, grzałka silnika DEFA, SS Rough Country, agmarflow :D , bagażnik dachowy, Super-Pro,HID 4300K + ....
 
 
 
mike 
.....

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-26, 21:08   

agmar napisał/a:
mike napisał/a:
należy uważać bo były dwa rodzaje , ciensze i grubsze , nie wiem jakim cudem / może dlatego że WJ / do mojego akurat podchodziły grubsze
bo tobie ktoś wymienił na ADDCO i nawet o tym nie wiesz :D i teraz masz stabilizator o średnicy 1" anie jak oryginał 9/16" z czego pozostaje Ci się tylko cieszyć bo chyba zaoszczędziłeś tak ze 4 stówy :D a tu możesz doczytać więcej http://www.wjjeeps.com/swaybars.htm a ten dźwięk to może musisz się zastosować do wskazówki na samym dole linku który ci podałem

Wątpię w ten ADDCO , chyba nie ma fanatyków w USA takich gadżetów , stabilizator wydaje mi się i tak cienki jak na takie auto , może jak pisałem wersja USA ma inne a UE inne te tuleje bo te dwa polibusze co sa w stabilizatorze pasowały tylko tuleje już były małe , a to co to za kondomik ? http://www.wjjeeps.com/sway_addco_05.jpg
 
 
 
Zitar 
Świeżak


Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-11-27, 07:11   

Trzeba uważać na tuleje stalowe łączników. Bo o ile same polibusze są takie same i nieważnie czy pójdą na górę czy na dół, o tyle tuleje metalowe mają dwie różne średnice wewnętrzne. 12 i 13mm o ile mnie pamięć nie myli, 13 idą na górę a 12 na dół. WG w dieslu ma inną grubość stabilizatora i tu znowu polibusze samego stabilizatora są inne, ale to wszystko jest już tu na forum ;)
_________________
WJ 2001 4,7 V8 Limited - Patriot Blue, Opony Yokohama Geolandar A/T-S, Sprężyny +40mm OME Heavy Load, Amory Bilstein, Amor Skrętu OME...
 
 
 
K9 


Pomógł: 89 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Skąd: UK/Sussex/Bochnia
Wysłany: 2009-12-14, 16:04   

Zitar napisał/a:
Trzeba uważać na tuleje stalowe łączników. Bo o ile same polibusze są takie same i nieważnie czy pójdą na górę czy na dół, o tyle tuleje metalowe mają dwie różne średnice wewnętrzne. 12 i 13mm o ile mnie pamięć nie myli, 13 idą na górę a 12 na dół. WG w dieslu ma inną grubość stabilizatora i tu znowu polibusze samego stabilizatora są inne, ale to wszystko jest już tu na forum ;)


Witam

Odświeżam temacik bo mnie też dopadła wymiana
Pytanie czy producent z Olkusza sprzedaje te tuleje właśnie o rozmiarze 12 i 13mm (wiedzą że tak jest) czy jest z tym problem i wysyłają jeden rozmiar? Trzeba się upomnieć żeby były 12 i 13?
Jakie ogólnie wrażenia? Cicho po wymianie? :mrgreen:
Zamówiłem na panharda, łączniki tył i stabilizator.
Poproszę o ewentualne uwagi przestrogi :mrgreen:

CROWN porażka :thumbdown: padaka po 4 miesiącach

Dzięki
Pozdrawiam
_________________
Oświetlenie LED CREE wszystkie rozmiary
SPRZEDAM http://www.jeep.org.pl/fo...ic.php?t=100632
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group