Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobór oleju (silnik oraz przekładnia)
#1
W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Jeepa. Abyśmy mogli szybko i sprawnie dobierać dla was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

Marka Very Happy :

Model:

Rok produkcji:

Pojemność silnika:

Moc silnika:

Kod silnika (jeżeli znamy):

Rodzaj przekładni:
Odpowiedz
#2
Nie długo czeka mnie wymiana oleju. Chętnie poznam różnicę pomiędzy Waszym olejem a olejem 5W30 Motul 8100 X-Clean FE

Marka: Jeep

Model: WG

Rok produkcji: 1999

Pojemność silnika: 4,7l PT V8

Moc silnika: 223km

Pozdrawiam Smile
Odpowiedz
#3
(2017-11-23, 05:27 PM)Rogalov napisał(a): Nie długo czeka mnie wymiana oleju. Chętnie poznam różnicę pomiędzy Waszym olejem a olejem 5W30 Motul 8100 X-Clean FE

Marka: Jeep

Model: WG

Rok produkcji: 1999

Pojemność silnika: 4,7l PT V8

Moc silnika: 223km

Pozdrawiam Smile

Do Twojego silnika przeznaczony jest Synthesis 4 Sport 5W30 (link). Również pozdrawiamy Smile
Odpowiedz
#4
(2017-11-21, 11:00 AM)Rock Oil Polska napisał(a): W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Jeepa. Abyśmy mogli szybko i sprawnie dobierać dla was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

Marka Very Happy : ha ha

Model: KJ

Rok produkcji:2004

Pojemność silnika:2,8

Moc silnika:150

Kod silnika (jeżeli znamy):

Rodzaj przekładni:automat

olej silnikowy + mosty + skrzynia
Odpowiedz
#5
(2017-11-24, 12:30 PM)tomasz napisał(a):
(2017-11-21, 11:00 AM)Rock Oil Polska napisał(a): W tym temacie możecie dobierać olej do swojego Jeepa. Abyśmy mogli szybko i sprawnie dobierać dla was produkty potrzebujemy danych, publikowanych w następujący sposób:

Marka Very Happy : ha ha

Model: KJ

Rok produkcji:2004

Pojemność silnika:2,8

Moc silnika:150

Kod silnika (jeżeli znamy):

Rodzaj przekładni:automat

olej silnikowy + mosty + skrzynia

Z olejów silnikowych najlepszą opcją będzie SYNTHESIS 4 SPORT 5W-40 (link), teoretycznie można użyć też SYNTHESIS 4 AUTO 5W-40 natomiast 4 Sport również pokrywa specyfikację i ma lepsze parametry niż 4 AUTO - do tego silnika jest również opcja półsyntetyczna STRATA 10W40 (niższa cena - ale fakt bycia półsyntetykiem ma jednak wpływ na parametry oleju).  

Co do mostów to w tym przypadku dużo zależy od eksploatacji oraz czy tylni most wymaga ograniczonego poślizgu i teraz sprawa ma się tak: 
Jeżeli auto nie jest "katowane" to:
Przedni most: GEARAXL S 75W-140 
Tylni: GEARAXL S 75W-90 lub GEARAXL S 75W-90 LS (w przypadku wymaganego LS-a)

Jeżeli jest to auto którym jeździsz w teren (nie jest to "bulwarówka") to:
Przedni most: GEARAXL S 75W-140 
Tylni most: GEARAXL S 75W-140 lub GEARAXL S 75W-140 LS  (w przypadku wymaganego LS-a)

Przy czym olej z LS można bez problemu zastosować do mostu gdzie nie jest on wymagany, natomiast nie można robić w drugą stronę.

Skrzynia biegów: ROCK OIL ATF DIII M-V 

PS. Nie podrzuciłem linku do "zwykłego: 75w140 ponieważ w tej chwili czekamy na dostawę (powinien dotrzeć w przeciągu 3-4 tyg.).
Odpowiedz
#6
Skrzynia biegów: ROCK OIL ATF DIII M-V - w cenie 60,59za litr , ja mopara kupuje za 40 zł w midpartsie
Odpowiedz
#7
Witam.
Jaki olej silnikowy do Kj bo już czytałem różne opinie.
Marka: Jeep
Model: Cherokee KJ
Rok: 2005
Pojemność: 2.8
Moc: 163 KM
Dzięki i pozdrawiam
Odpowiedz
#8
Witam. Proszę o dobranie oleju do:
Marka: Jeep

Model: Grand Cherokee III

Rok produkcji: 2006

Pojemność silnika: 3.0CRD

Moc silnika: 218 KM

Pozdrawiam
_______________________________________________________
Życie to boche­nek chle­ba, może być świeży i może być czer­stwy.
Nie bójmy się nak­ruszyć życiem... umowa kupna sprzedaży pojazdu nie bójmy się żyć!
Odpowiedz
#9
(2017-11-27, 07:58 PM)roldis napisał(a): Skrzynia biegów: ROCK OIL ATF DIII M-V - w cenie 60,59za litr , ja mopara kupuje za 40 zł w midpartsie

Na ostateczną cenę produktu wpływa dużo czynników i na pewno nie będziemy w stanie być bezpośrednio konkurencyjni cenowo względem każdego produktu / producenta - wynika to z kosztów związanych z produkcją, zastosowanych baz/dodatków, ew. kosztów R&D oraz czynników dodatkowych (kursy walutowe itp.). Natomiast w przypadku zapisania się na rabat dla forum (karta ambasadorska) + skorzystaniu z promocji Rock Your Car (zakup min. 5l oleju silnikowego) będziesz w stanie uzyskać -15% zniżki na ROCK OIL ATF DIII M-V, co w przypadku produktów Rock-a wydaje nam się atrakcyjną opcją (ale oczywiście to już zależy od subiektywnej oceny każdej osoby która chciałby dany produkt kupić).

(2017-11-28, 06:10 AM)Remo napisał(a): Witam.
Jaki olej silnikowy  do Kj bo już czytałem różne opinie.
Marka: Jeep
Model: Cherokee KJ
Rok: 2005
Pojemność: 2.8
Moc: 163 KM
Dzięki i pozdrawiam

Czy to jest wersja na rynek europejski czy US / CAN? Bo po 2005 roku widzimy, że mogą występować różnice co do wymaganego oleju względem wersji sprzed 2005 roku oraz w zależności od rynku docelowego (przynajmniej w teorii) i chcemy dokładnie sprawdzić z czego wynikają i zapewne potwierdzimy to jeszcze bezpośrednio u techników Rock-a w UK (będziemy potrzebowali na to ok. 2 dni). 

(2017-11-28, 09:28 AM)Radaso napisał(a): Witam. Proszę o dobranie oleju do:
Marka: Jeep

Model: Grand Cherokee III

Rok produkcji: 2006

Pojemność silnika: 3.0CRD

Moc silnika: 218 KM

Pozdrawiam

Jeżeli chodzi o olej silnikowy w tym przypadku: SYNTHESIS SPORT 5W-30.
Odpowiedz
#10
Jest to wersja na rynek europejski.
Odpowiedz
#11
(2017-11-28, 08:19 PM)Remo napisał(a): Jest to wersja na rynek europejski.

Ok w takim razie: SYNTHESIS SPORT 5W-40, można również bez doboru indywidualnego zastosować CARBON 0W40 (ale to mogłaby być przesada - chyba, że jeździsz naprawdę w ciężkich warunkach i silnik jest "katowany").
Odpowiedz
#12
(2017-11-28, 03:07 PM)Rock Oil Polska napisał(a): Czy to jest wersja na rynek europejski czy US / CAN? Bo po 2005 roku widzimy, że mogą występować różnice co do wymaganego oleju względem wersji sprzed 2005 roku oraz w zależności od rynku docelowego (przynajmniej w teorii) i chcemy dokładnie sprawdzić z czego wynikają i zapewne potwierdzimy to jeszcze bezpośrednio u techników Rock-a w UK (będziemy potrzebowali na to ok. 2 dni). 
to ja jeszcze dłoże jak to jest z tymi silnikami tylko ze tym razem 4.0 występującym w  ZJ/ZG YJ TJ XJ  WG/WJ  wg   konfiguratora to lejemy 5W30 lub 10W30 do wszystkich poza XJ gdzie lejemy 5W40 lub 10W40 wyjątkiem jest tu WG/WJ gdzie podany jest numer telefonu  ?
Odpowiedz
#13
Witam. Tylko do Jeepów oleje tu dobieramy? A gdybym potrzebował do innych pojazdów? PW?
Odpowiedz
#14
(2017-11-29, 07:36 PM)Rock Oil Polska napisał(a):
(2017-11-28, 08:19 PM)Remo napisał(a): Jest to wersja na rynek europejski.

Ok w takim razie: SYNTHESIS SPORT 5W-40, można również bez doboru indywidualnego zastosować CARBON 0W40 (ale to mogłaby być przesada - chyba, że jeździsz naprawdę w ciężkich warunkach i silnik jest "katowany").

Ok. Dziękuję i pozdrawiam.
Odpowiedz
#15
(2017-11-29, 08:34 PM)wilqcz napisał(a):
(2017-11-28, 03:07 PM)Rock Oil Polska napisał(a): Czy to jest wersja na rynek europejski czy US / CAN? Bo po 2005 roku widzimy, że mogą występować różnice co do wymaganego oleju względem wersji sprzed 2005 roku oraz w zależności od rynku docelowego (przynajmniej w teorii) i chcemy dokładnie sprawdzić z czego wynikają i zapewne potwierdzimy to jeszcze bezpośrednio u techników Rock-a w UK (będziemy potrzebowali na to ok. 2 dni). 
to ja jeszcze dłoże jak to jest z tymi silnikami tylko ze tym razem 4.0 występującym w  ZJ/ZG YJ TJ XJ  WG/WJ  wg   konfiguratora to lejemy 5W30 lub 10W30 do wszystkich poza XJ gdzie lejemy 5W40 lub 10W40 wyjątkiem jest tu WG/WJ gdzie podany jest numer telefonu  ?

Odpowiedź krótka: do tych silników rekomendujemy Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30 jako „topową” opcję Smile
 
Natomiast o co w tym wszystkim chodzi?
Tutaj taka ciekawostka, która być może przyda się w przyszłości.
Sama w sobie specyfikacja API SN, i ogólnie mówiąc rozszerzająca ją ILSAC GF-5 (zwana też API SN-RC) zawiera w sobie dodatkowy fuel economy test, i kilka bench testów, min. na utlenianie, stabilność emulsji, retencje siarki.
 
Ogólnie API SN i ILSAC GF-5 są mało wyśrubowanymi normami, a brak ILSAC GF-5 na wielu europejskich produktach olejowych, może lekko zbić z tropu kogoś, kto np. importował samochód z USA.
 
Natomiast, nie wnikając zbyt głęboko w szczegóły, europejskie normy takie jak ACEA, są w wielu miejscach dużo bardziej wymagające co doprowadza do następującej sytuacji:

Produkt SAE 5W30 (np. Synthesis 4 Sport 5W30), o kombinacji specyfikacji typu API SN, ACEA C2  pokrywa parametrami produkty API SN, ILSAC GF-5 oraz rozszerza je o dodatkowe wymagania ACEA C2.

Czyli, jeśli mówimy o produkcie np. Mopar 5W30, API SN, ILSAC GF-5, to my w to miejsce rekomendujemy Rock Oil Synthesis 4 Sport 5W30, API SN, ACEA C2 (jest to dodatkowo weryfikowane przez organizację Olyslager która porównuje specyfikacje z różnych rynków wraz z parametrami produktów aby zapewnić pełną zgodność).
 
Dlatego w naszej wyszukiwarce doboru oleju do której się odniosłeś czasem jest „refer to technical”, a czasem w zależności od roku produkcji, sugerowane są produkty o różnej klasie lepkości i jakości, choć na przestrzeni lat mieliśmy tą samą jednostkę napędową. Jest to dodatkowy aspekt historyczny który wprowadzaj jeszcze więcej zamieszania Smile

Wynika to z tego, że część jednostek w zależności od rynku (USA/UE),  miała inne wymagania dotyczące np. „fuel economy” na przestrzeni lat i zmieniających się regulacji prawnych.
W tym również jest taka specyfikacja jak MS 6395, która pojawia się np. w modelach 99-05r.
Odpowiednikiem tej specyfikacji MS 6395 jest ILSAC GF-4, które to znowu zostało pokryte nowszą specyfikacją ILSAC GF-5, która , tak jak pisaliśmy wyżej, jest pokryta kombinacją specyfikacji API SN i ACEA C2 Smile 

Finalnie, my zgodnie z parametrami, rekomendujemy Synthesis 4 Sport 5W30.

(2017-11-30, 10:09 AM)ozzy1979 napisał(a): Witam. Tylko do Jeepów oleje tu dobieramy? A gdybym potrzebował do innych pojazdów? PW?

Myślimy, że nikt nie powinien poczuć się urażony dobraniem w tym miejscu oleju do innego pojazdu Smile . Jeżeli się mylimy to prosimy osobę z większym doświadczeniem na forum o poprawienie nas.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości