Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZmienOlej.pl - Oferta specjalna dla wszystkich Jeepnietych
Witam. Panowie, co obecnie lejecie do 3.0 CRD 2006 R. ? Póki co, mam valvoline max life 5w30, ale jestem gotowy do zmiany na cos sprawdzonego. Czytałem, że po zmianie na amsoil 5w40 silnik chodzi zupełnie inaczej, ciszej. Czy to sie faktycznie u Was sprawdza ?
Odpowiedz
Witam
pacjent Jeep Cherokee KL 2015 3,2V6, stan licznika 80000km, wersja trailhawk czyli ma blokady Smile
co polecacie  Smile
olej silnik, oleje przekładniowe/skrzynia

Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam,
Zakupiłem Jeep Grand cherokee 4.0 LTD 2004 rocznik
Zagazowany kilka miesięcy temu, aktualny przebieg to 134000km
Poprzedni własciciel zalał olej silnikowy Petronas 5w-30 i teraz po 10 tysiącach było około 0.5 litra poniżej minimum.
Moje pytania:
Instrukcja rekomenduje dla silnika 4.0 olej 10w-30 to po pierwsze. A po drugie olej ma spełniac norme Ilsac GF-3.
Straszne ciężko dostać olej z tą normą GF-3, czy mozna ją zastąpić olejami z normą GF-4, 5 lub 6? Czy to już zupełnie inne oleje?
Co zalać? Pozdrawiam
Odpowiedz
(2022-03-28, 05:17 PM)Ovca4 napisał(a): Witam,
Zakupiłem Jeep Grand cherokee 4.0 LTD 2004 rocznik
Zagazowany kilka miesięcy temu, aktualny przebieg to 134000km
Poprzedni własciciel zalał olej silnikowy Petronas 5w-30 i teraz po 10 tysiącach było około 0.5 litra poniżej minimum.
Moje pytania:
Instrukcja rekomenduje dla silnika 4.0 olej 10w-30 to po pierwsze. A po drugie olej ma spełniac norme Ilsac GF-3.
Straszne ciężko dostać olej z tą normą GF-3, czy mozna ją zastąpić olejami z normą GF-4, 5 lub 6? Czy to już zupełnie inne oleje?
Co zalać? Pozdrawiam

Każda następna norma jest lepsza od poprzedniej, Teraz panuje GF-5 a GF-6 dopiero co weszła i to już są oleje bardzo wysokiej klasy. Do twojego lejesz tak jak pisze GF-3 minimum albo lepszy ale patrz na cene bo jak masz 10zł drożej za GF-5 to bierz ale jak 100zł to po co przepłacać. Ważniejsza jest częsta wymiana niż klasa oleju. Chyba że zarzynasz ciągle silnik to wtedy tak kupuj jak najlepszy olej. W Polsce bardziej zalecany jest 5w30 okresem zimowym, 10w30 letnim. Z reguły 10w30 możesz lać do -10*C spokojnie. 5w30 do -15*C gdzieś, wiadomo można do niższych ale do tej granicy jest bezpiecznie ze względu na sposób  pracy i gęstość.
Odpowiedz
Jeżeli martwisz się, że silnik zużywa zbyt dużo oleju, to się już nie martw. Między minimum i maximum jest ok. 1 litra, u Ciebie było 0,5 l poniżej minimum, czyli jeśli dobrze zrozumiałem silnik zużył 1,5 l oleju / 10 000 km, to oznacza 150 ml / 1000 km. Wg mnie raczej niedużo. Problemem raczej jest w tym wypadku zaniedbanie podstawowej obsługi silnika przez niesprawdzanie poziomu oleju!!!
Standardowo w większości instrukcji obsługi aut, z którymi się spotkałem dopuszczalne zużycie oleju wynosi przeważnie ok. 1 l /1000 km.

Poniżej kilka wskazówek, które sensownie wyjaśniają pewne sprawy olejowe.

Klasa lepkości zimowa   0W - nadaje się teoretycznie do -40 st. C, praktycznie do -35 st. C, bezpiecznie do -30 st. C.
Klasa lepkości zimowa   5W - nadaje się teoretycznie do -35 st. C, praktycznie do -30 st. C, bezpiecznie do -25 st. C.
Klasa lepkości zimowa 10W - nadaje się teoretycznie do -30 st. C, praktycznie do -25 st. C, bezpiecznie do -20 st. C.
Klasa lepkości zimowa 15W - nadaje się teoretycznie do -25 st. C, praktycznie do -20 st. C, bezpiecznie do -15 st. C.
Klasa lepkości zimowa 20W - nadaje się teoretycznie do -20 st. C, praktycznie do -15 st. C, bezpiecznie do -10 st. C.
Klasa lepkości letnia       20 - nadaje się teoretycznie do +30 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +25 st. C.
Klasa lepkości letnia       30 - nadaje się teoretycznie do +35 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +30 st. C.
Klasa lepkości letnia       40 - nadaje się teoretycznie do +40 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +35 st. C.
Klasa lepkości letnia       50 - nadaje się teoretycznie do +45 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +40 st. C.
Klasa lepkości letnia       60 - nadaje się teoretycznie do +50 st. C, praktycznie i bezpiecznie do +45 st. C.

Klasa zimowa zależy częściowo od klasy letniej. Olej 5W30 będzie miał niższą temperaturę minimalną niż olej 5W40.
Dla przykładu, popularny olej 5W-30 nadaje się do eksploatacji przez cały rok w nowoczesnych silnikach.
Zmiana na 0W-30 może przynieść minimalne korzyści zimą, ale nie w naszych warunkach.
Podniesienie klasy lepkości letniej do 40 również niewiele zmieni latem, a pogorszy płynność zimą.
Odpowiedz
Parę takich rzeczy dodam od siebie

Zalecane jest by olej samochodowy nie miał gęstości większej niż 2000 Cst, 3000Cst w starszych samochodach.
Więc 5W bezpiecznie jest do -25*C jak będzie miał viscosity index większe niż 200.
Royal Purple 5w30 świetny i bardzo drogi olej granica płynności -45*C ILSAC GF-6
-15*C 1835 Viscosity - jak sok
-20*C 2928 VI - jak bardzo gęsty sok
-25*C 4857 VI - to już jest gęstość miodu w temperaturze pokojowej, wyobraz sobie że pompa to musi przepchać wszędzie, dla tego nie jest zalecane
-35*C 15200 VI - to już jak miód w lodówce albo lekkim chłodzie, czyli gęste 1cm gdzieś na 2 sek
-45*C 59300 VI - to jest jak bardzo gęsta śmietana w lodówce, jak przechylisz gdzieś 1cm na 5sek
-50*C 129000 - tu już się nie rusza prawie

Dla przykładu LOTOS SYNTHETIC 504/507 5W30 temp. płynięcia -39*C
-15*C 2200 VI
-25*C 5846 VI
-35*C 18393 VI
-40*C 35200 VI

Oleje 0W są mocno nie wskazane do tych samochodów, są zbyt rzadkie, zbyt syntetyczne i zbyt czyszczące wiem że to dziwnie brzmi ale tak jest.

Olej Petronas 5w30 jest bardzo rzadki bo musi spełnić normę SN+. Oleje SN+ muszą zmniejszać obciążenie silnika by mieć mniejsze spalania a co za tym idzie są rzadsze. I są nie zalecane do Jeepów Smile Bo Jeepy mają z reguły większe luzy i muszę mieć lekko gęstszy olej Smile No ale żeby nie było. zależy co ty tam masz zalecane. Ja mam według instrukcji od 5w30 do 10w40 lać. Pierwszy raz jak go kupiłem zalałem oryginalny Mopar 5w30 i tak przejechałem 10000km poszło z pół litra oleju czyli ok. Ale zamiast kupować przereklamowany olej wolę kupić tańszy i wymienić go co 5000km. I od wymiany do wymiany ubywa z 200ml. Chociaż dla spokoju zamierzam się przesiąć na 5w40 bo uważam że do tego silnika 5w30 może być lekko za rzadki. Pokaże na przykładzie różnicę:

-Revline Ultra Force A5/B5 5W/30
100*C - 10.1
20*C - 150
-15*C - 1684
-25*C - 4420
-Revline Ultra Force Synthetic 5W/40
100*C - 14.5
20*C - 246
-15*C - 2961
-25*C - 7880
-Revline 10W/30
100*C - 11.9
20*C - 217
-15*C - 3021
-25*C - 8660

1.5l oleju na 10000km to dość sporo. Możesz tym ciągle jezdzić aż padnie ale nie wiem jak długo pożyje. Spalanie oleju to nie tylko problem że spala olej ale też że tworzy w cholerę osadu, a jak ten osad dostaje się do oleju to przyśpiesza zużycie, po to olej ma dodatki by to wiązać ale tylko do pewnego poziomu. Apropo 1L oleju na 1000km to silnik to złom, producenci tak podają bo jak zrobią badziewie to nie chce tego potem naprawiać. Dobry zadbany silnik bierze tyle oleju że od wymiany do wymiany masz prawie Full.
Odpowiedz
Witam, co teraz oferuje rynek z oleju do skrzyni WG 2.7crd. Kiedyś lałem Fuchsa
Odpowiedz
Witam,
Przepraszam moi drodzy za moja małą nieobecność.
Do Jeepa 2.7 oryginalnie szedł Fuchs ale spokojnie można zalać naprawdę Specola lub rewelacyjnego NESTE.
Podaj więcej szczegółów rocznik, model moc jaka dokładnie skrzynia.
Odpowiedz
Oj tam dwa lata milczenia w wątkuSmile

Jak widać, nie ważna marka a jedynie specyfikacja.
Rozstrzał od specola do neste czyli od "garażowego" rozlewacza po producenta olejów a co najważniejsze nawet samych dodatków - jest ich na świecie tylu co palców u jednej ręki.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
Ooo Croom się pojawił!
No to szybkie pytanko: Jeep WK2, 2011, 3,6 v6...olej 5w30 - jaki?
Odpowiedz


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Szekla4x4.pl Oferta dla Jeeporgowców :) szekla4x4 0 22 164 2017-02-26, 10:55 PM
Ostatni post: szekla4x4

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości